lördag 15 december 2007

Njöt varje sekund!

Än en gång har jag låtit det gå allt för lång tid innan jag kommit ihåg att jag faktiskt hade en blogg. Det har hänt väldigt mycket sedan sist. Det bästa är väl att jag mest troligt kommer att lämna livet i Arvidsjaur bakom mig för några år framöver. Har sökt jobb på en annan ort lite längre söderut. Och jag hoppas verkligen att jag får det jobbet. Det skulle bli ytterligare en ny start i mitt liv.
Ett liv där man kan komma bort från de gamla spåren och vanorna. Där nya tag kan tas. Och där jag faktiskt, trots jobb, kan börja ta tag i mig själv. Göra allt som jag vill göra!

Har börjat kolla på lägenheter. Det verkar inte vara allt för svårt att få tag i någon lägenhet som är helt ok. Så det ser jag också framemot. Att börja fixa i lägenheten, inreda och sen när allt är klart och när alla som hjälpt till har åkt, bara sätta mig ner och känna- Så himla skönt!

Är just nu i Luleå. Vi har DS möte i helgen. Ska prata om att de måste prioritera Arvidsjaur som kommun nu när jag lämnar. De flesta som är där är nya. De behöver mer kött på benen innan det kan fungera riktigt bra. Vi har ju Robin, men han har så mycket annat också och jag vill inte få honom att gå i väggen genom att ge honom för mycket ansvar över SSU. För det är ett stort problem överlag inom SSU. Kommer det en ny, duktig och väldigt engagerad människa så lastar man gärna på denne med massa ansvar. Ansvar som det inte riktigt orkar bära. Och helt plötsligt står man där, utan den här helt underbara människan. För SSU blev inte längre roligt. Det blev för mycket på en gång! Och det är väldigt farligt. Visserligen kan det vara ett bra knep om man känner sig hotat. Men gör man det så bör man skaffa den självinsikten och gå vidare. Då skulle många motgångar aldrig bli motgångar.

Imorgon kväll ska vi ha tjejkväll hemma hos Malin. Ser verkligen framemot det. Vi ska laga mat, umgås och sjunga Singstar! Sen får vi se om vi går ut. Hoppas det iaf! Och hoppas att det blir lika roligt som kvällen/natten till Lucia! En helt underbar kväll! Njöt varje sekund!

Nä, nu måste jag sova. Ska fatta viktiga beslut imorgon. Då kan det vara bra att inte vara allt för trött.

Lev väl!

Inga kommentarer: