söndag 24 februari 2008

Död?

Var i helgen på Sunderby folkhögskola där vi hade en stor kurshelg med SSU Norrbotten. Vi hade tre olika kurser med en hel drös av föreläsare och en ännu större del av deltagare. Man blir så lycklig och glad av att se alla dessa engagerade och otroligt duktiga kids! Vi har haft besök från två FS ledamöter, David och Kristin. De höll bra pass som skapade många funderingar och tankar. Deltagarna var väldigt trötta men det handlar bara om lite okunskap om hur man sover på en kurs för att orka med. Det fungerar inte riktigt att vara vaken hela nätterna och sen sitta på kurspass hela dagarna. Men det är sånt de kommer att lära sig med tiden. Jag höll själv ett pass som handlade om härskartekniker. Ett uppskattat pass som kunde kopplas ihop med verkliga händelser och sättas in i kidsens vardag! Så jag är väldigt nöjd!
Hela dagen idag har jag själv varit helt slut. Även om man sover ordentligt och äter bra så blir man helt slut i huvudet av att vara kurshandledare under en helg där 50 kids är deltagare. Så nu när jag äntligen fick komma hem till min lägenhet och bara släppa allt känner jag att en liten förkyldning kanske kommer inom en snart framtid. Sen känner jag hur hela kroppen och framförallt huvudet är helt död! Jag kommer sova så himla gott inatt! Jag hade gärna sovit länge imorgon också. Men jag ska jobba. Tur är väl det att jag jobbar i Moskosel och på dagis. För då kliver jag upp med glädje!

Tänkte göra ett politiskt inlägg nu ikväll. Men dte får nog vänta till imorgon för just nu är jag alldeles för trött för att kunna formulera inlägget ordentligt! Men men.

Lev och må!

Inga kommentarer: