måndag 18 februari 2008

Det är guld värt!

Då har ännu en helg i mitt liv passerat. Tillbringat den i Luleå med goda vänner och kamrater!

Fredagen var en underbar kväll med underbart sällskap och kära återseenden.
Jag lärde mig då att jag kanske inte alltid är jättebra på att ljuga och dölja saker.
Men ännu är ingen fara skedd och förhoppningsvis förblir det så. Dock kan jag tycka
att det egentligen inte bör spela någon roll. Alla har väl ett behov och lite fantasi?

Lördagen hade vi möte med DS hela dagen. Vi var ute på Sunderbyn och det var väldigt trevligt.
Vi fick då besök av några ur FS.
"Pamp Ellen", "Bodil Johan" och "Glömde väskan Gabriel"
En helt fantastisk trio med helt otroliga kunskaper.
Vi hade ett seminarium där de fick berätta lite om deras ansvarsområden och sen hade vi diskussioner och frågestunder.

Jag blir helt tagen. Jag faschineras så av den kunskap dessa personer bär på. Jag förstår verkligen varför de sitter där de sitter. Sen är det ju bara så underbart att detta är personer med otroligt stora hjärtan, humor och öppenhet!

Sen hade vi även besök av "Amir Da Hair" En helt underbar person! Skrattar nästan hela tiden med eller åt honom! Jävligt skärpt!


Under lördagskvällen träffade man delar av historiska personer från tidiagre SSU Norrbottens generationer. Det var dags för det stora 85års jubileumet!
En helt fantastisk tillställning med roliga lekar och trevlig dans!
Dansade så att svetten skvätte! Och roligt hade jag! Fattar inte alltid själv att man har orken att hålla igång!Det var roligt att träffa dessa människor. Människor som kunde berätta om hur det var förr, ge tips på hur man är en bra SSUare, och mjölka ur sig beröm till oss som nu sitter i DS!

EN HELT UNDERBAR KVÄLL!

(Roligast var det ändå in vid småtimmarna)


Söndagen- Rätt sliten! Det har blivit sena kvällar och mycket information! allt på en gång. Stress inför KÅKar, Dåken och allt som måste planeras och ordnas innan.

Jag tänkte åka hem tidigt, men först blev de en kaffe ute på stan med kamraterna från söder! Säga hej då och kramas lite!

Sen får Linnea suget att åka skridskor på Luleås isbana. Och vet ni vad? Just i dag hade jag mina skridskor i bilen! Så vi tog på oss dem och åkte en sväng. Säkert en och en halv timme åkte vi runt ute på isen i solen! Så himla skönt!

Sen skulle jag hjälpa Linnea med lite saker på expen. Det slutade med att vi kom därifrån vid 23.00.

Jag säger då det..

Att vara ombudsman är nog inte alltid så jävla underbart, lätt, roligt och allt sånt där!
Det är nog många gånger ett helvete också!

Så nästa gång du träffar en ombudsman SÅ GE DEN EN KRAM! OCH SÄG HUR MYCKET DU UPPSKATTAR DESS ARBETE!

För många gånger sliter de häcken av sig! Bara för att du ska kunna ha roligt, kunna äta, sova, lära dig något, träffa vänner och så vidare!

VISA UPPSKATTNING TILL DERAS ARBETE! FÖR DET ÄR GULD VÄRT!

Och till sist vill jag bara passa på att beröma Sveriges och SSUs bästa ombudsmän

LINNEA, VIKTORIA OCH FREDRIK!

UTAN ER SKULLE VI VARA INGENTING! NI ÄR SÅ JÄVLA GRYMMA!

Inga kommentarer: