måndag 4 februari 2008

Pengar önskas!

Jag vet inte om man ska se det som en symbol för tur, men jag hittade en krona utanför min dörr nu ikväll när jag kom hem. Och jag vet inte när jag hittade pengar sist. Så det kanske ska ses som ett tecken för att något bra/dåligt kommer att hända inom en snar framtid.

Idag bjöd mamma och pappa på blodpalt. Jag tog med mig Malin och Olle på middagen. De hade aldrig ätit blodpalt innan. Och tur kan man väl kalla det för de gillade det. Säger de ialla fall. Sen vet man ju inte. Men de tog mer än bara en portion så det bör väl tala lite för att de faktiskt gillade det. Efter det fick alla paltkoma. Vi åkte hem en stund sen gick jag tillbaka till Malin och Olle för att titta på film och då åt vi lite marängswisch. Så magen känns alldeles proppfull.


Sen har jag världens träningevärk i hela kroppen. Lite från passet i BodyBalance i torsdags, sen från innebandyn i lördags. Så det kan nog bli skönt att träna igen imorgon. För värken brukar lägga sig lite då.


Fått en hel del saker förklarade nu. Så nu förstår jag. Det är verkligen synd att du ser mig som ett sådant stort hot när du egentligen inte har något att vara rädd för. Men är man lite sjuk i huvudet så är man.
Jag har fattat att det var han som sa att du skulle sluta träffa en viss person och då var du tvungen att sätta ett liknande krav på honom. Att han inte får träffa mig eller ens prata med mig. Jag har fattat det nu. Synd bara att han inte har en aning om att du ändå ringer till den olovlige personen nån gång då och då. Aj aj. Skulle inte vara bra om det kom ut. Men vad har jag att förlora på det egentligen? Inte något!

Ska jobba lite på Ringelsta i veckan. Några timmar på Onsdag och Torsdag kväll. Det är bra, då vet jag att jag har lite inkomst nästa månad. För alla pengar behövs så att jag kan åka på min resa.

Jag bör egentligen sätta mig in i Valet i USA. Men det känns inte som att orken och glöden finns där. Men under sommaren och sen framöver så hoppas jag att glöden är tillbaka. För vem vill inte se ett resultat av det historiska slaget att äntligen få se en kvinna styra i Vita Huset?!


Måste ta mig till sthlm snart. Besöka kompisar och släkt som man inte sett på ett tag nu. Skulle vara skönt att komma ifrån hålan lite.

Ska bara se över ekonomin lite. Så att lite ändå kan läggas undan till resan.

Nu är det läggdags!

Inga kommentarer: