fredag 22 februari 2008

Kreativa?

Morfar mår inte så bra just nu. Men samtidigt vet jag inte om man ska ta allt det mormor säger på allvar. Det hon sagt tidigare har varit lite överdrivet och inte alls så allvarligt som hon har påstått. Men det känns ändå lite olustigt. Speciellt med tanke på att jag åker till Luleå om några timmar och ska vara där hela helgen. Så jag sa till mamma idag att de inte fick ringa mig om det hände något. Då får vi ta det på söndag när jag kommer hem istället.

Har packat lite inför helgen. Har bara lite småsaker kvar att packa nu. Dock får jag inte glömma täckbyxor och varma skor. För bilen jag kör är inget att lita på direkt. Sist slutade det med att Malin och Brage fick komma och bogsera hem mig. Men efter 5 timmar i garaget med duktiga människor så bör nog bilen vara rätt ok. Men jag vet vem jag lägger skulden på om något blir fel och det är han medveten om =)

Är så himla taggad inför helgen! Ska bli roligt att träffa Kristin och Daniel som man inte sett på ett tag nu. Sen ska dte bli roligt att träffa Linnea igen. Nog för att vi sett varandra alla dagar,förutom idag, denna vecka! Men hon är alltid rolig att träffa! Sen träffa Fredrik och Szögi! Så himla roligt. Ser verkligen framemot den här helgen. Så egentligen bör jag packa färdigt det sista och sen gå och lägga mig om jag ska orka med dagen imorgon.

Hade Kultur- och firitidsnämnd idag. Lyfte bland annat frågan om det verkligen är nödvändigt att vårt medborgarhus har ett permanent utskänkningstillstånd av alkohol. Speciellt med tanke på de få gånger faktiskt är arrangemang där alkohol serveras. Jag kan tycka att det är upp till krogarna och hotellen att servera alkohol och medborgarhuset skall vara ett ställe där föreningar kan arrangera aktiviteter. Motionsdanser för äldre, biovisningar, bytesdagar, informationsmässor inför gymnasievalen, linedance m.m. Ja det finns så mycket man kunde göra med ett medborgarhus. Men tyvärr verkar lite av den kreativiteten saknas.

En kreativitet som några yngre förmågot faktiskt besitter. Speciellt på den senaste stora nyheten här hemma i kommunen. Ungdomar använder kommunhuset som skidbacke!
Ett bra tecken på kreativa unga människor. Dock innebär det ju stora skaderisker vilket jag tycker att man bör ta mer hänsyn till. Och då bör man kankse hålla sig till de skidbackar där det är meningen att man ska åka och sen låter man kommunhuset att stå.
Länkar till kommunens hemsida för de som blev intresserade..

www.arvidsjaur.se

Där kan ni se ett klipp från youtube när de hoppar från kommunhusets tak.

Nä nu väntar tandborstningen och sen sängen!

Go natt!

Inga kommentarer: