tisdag 20 januari 2009

Afro



(Bilden är från ett danspass i senegal)





Var på afro pass idag. Det var en ny instruktör. Han var riktigt rolig. Han kommer från Zimbabwe och han pratade engelska. Märks att man fortfarande har engelskan i kroppen sedan resan. För jag tänkte knappt på det. Men hur som helst Hans pass var riktigt bra. Hade roligt hela passet igenom. Hans musik krånglade men han tog soptunnan och spelade själv istället. Helt underbart. Det gav nog rätt mycket att vara i senegal. För nu hör jag rytmerna i trumman. Vilket underlättar en hel del i dansen. Det gick iaf himla bra idag! Känner mig otroligt stolt!

Dagens pass var så bra så jag bokade in mig på ett pass imorgon också. Får se om jag får med mig SoB på det passet. Det skulle vara så roligt!

Efter afropasset så kom MaO och vi tränade ett pass core. Det var samma instruktör som på Afron. Sjukt bra! Enkla övningar som tog ordentligt. Underbart!

Jag har upptäckt ett problem med att blogga om träningen. Just nu tränar jag rätt mycket. Men alla som tränar vet att det tar ett tag innan man ser resultat. Och nu när jag skriver så mycket om det verkar det som om att vissa tror att det ska hända massor. Men som sagt det tar tid. Så vänta er inga snabba förändringar.

Men det är skönt. Gillar att jag kommit igång ordentligt. Kanske är detta ett löfte som kommer att hålla?..Vi får hoppas på det iaf!

Ska upp tidigt imorgon. Ska vara med på ett möte med hyresgästföreningen i Biskopsgården.

Ciao!

Inga kommentarer: