fredag 30 januari 2009

Fired up, ready to go!

Har under de senaste fyra dagarna befunnit mig på Bommersvik med ombudsmän från både förbundet och distrikten. Stämningen har varit skön och avslappnad. Och jag känner verkligen att jag fått så otroligt mycket energi!

Det är alltid lika underbart. Och tro det eller ej, men min tro på att det faktiskt finns ödmjuka, omtänksamma män har sakta men säkert börjat komma tillbaka. Sena kvällar med ViS med handmassage och bara struntprat, Goa kramar från majoriteten av grabbarna och samtal som inte handlade om hurvida jag har en man eller inte räddade mig från att bli allt för bitter angående män!

SaA en annan go vän som jag fått tillbringa veckan med gav mig en massa energi. Underbart att vi tillhör samma arbetsgrupp under kongressen. Bara det gör att jag längtar extremt mycket. Visst, det kommer bli j*vligt mycket jobb. Och det kommer vara påfrestande för ens tålamod. Men jag tror att vi kommer lyckas strålande!

Under hela Funkisen har vi fått arbeta med kommunikation. Skrivit texter som blivit kritiskt grandskade med tillhörande feedback, gått igenom hur viktigt internet kommer att vara under kommande valrörelser. Träffat otroligt duktiga föreläsare. Ja, jag tror att det här är den bästa Funkisen som jag har varit med på. Det är i alla fall den Funkis som gett mig mest på det personliga planet.

Under ena passet fick vi lyssna och se på ett av Obamas alla tal som han höll under valrörelsen i USA. Jag grät. Talet var fyllt av engagemang, känsla och en retoriskt bra text. En berättelse som förändrade hela samhällets tänk. Helt underbart. Gåshud och rinnande tårar.

Varför kan inte svenska politiker vara lika starka och engagerade. Lika engagerade och lika självklara i deras budskap och starka i deras sätt att förklarar att de vill ha "change". Det starkaste i hela talet, var också det som fick symbolisera hela kursen, när Obama skriker ut

Fired up! (folket svarar fired up!)
Ready to go! (folket svarar ready to go!)

och så håller det på ett tag. När den delen spelades upp kändes det som om man stod där i publikhavet och kroppen fylldes av känslan av att man ville förändra. Man blev "fired up!" Man blev "ready to go!"

Om en svensk politiker lyckas med det någon gång så kommer denna definitivt vinna folkets engagemang. Folkets enegagemang är viktigt för att vinna valet! Att vinna valet är viktigt för att förändra Sverige och världen!

Så än en gång, jag känner mig

Fired up, ready to go!
Fired up, ready to go!
Fired up, ready to go!

Inga kommentarer: