måndag 19 januari 2009

aldrig varit med om detta

Känner mig helt slut i kroppen. LiH var här i helgen och vi sågs på lördagen. Då fick vi den underbara idén att träna. Hon fixade in oss gratis på sats och ett pass med bodypump väntade. Jag har aldrig vågat mig pröva på ett pass bodypump. Det verkar så krångligt med alla vikter och så. Ingen aning om vad jag ska välja. Men den här gången fick jag ju hjälp av LiH. Hon sa att jag kunde ta en del efterson jag har rätt bra grund. Undra vad hon grundade det uttalandet på?

Jag tog de vikter som hon rekommenderade. Passet körde igång. Jäklar vad jobbigt det var, men jag höll ut hela passet. Det var roligt också. Hon som höll passet kom med lite skämt då och då som var så himla bra!

Efteråt var jag helt slut. Men det kändes ändå bra i kroppen. Sen åkte vi hem till mig och lagade god vegetarisk middag. Visade henne lite bilder från resan till Senegal/Gambia och sedan kom TeS. Hon skulle sova hos mig för att vi på söndagen skulle åka upp till Karlstad. Allt var frid och fröjd fram tills dess att väckarklockan ringde tidigt på söndag morgon.

Skulle stiga upp men det gick banne mig inte! Hela kroppen, framförallt benen värkte som bara den! Tog mig efter ett X antal försök upp och då kändes det ännu mer. Det var knappt så att jag kunde gå. Sen när dagens första toabesök skulle ske så blev det inte bättre. Det var fruktansvärt långt att böja sig för att nå toasittsen. Och att ta sig upp var bara det ett projekt utan dess like.

Kan inte minnas att jag under hela mitt liv har haft en träningsvärk som liknar denna!

Hela dagen var ett H-vete.

Samtidigt är det en rätt skön känsla. Nu vet man att kroppen verkligen fått sig en omgång och att träningen gav något.

Idag, måndag, har jag lika mycket värk. Bara det att armarna känns mer idag. Gick därför på gymmet för att bara köra uppvärmning i 20 min och sedan stretch och töjning. Väl behövligt. Min rörlighet har blivit betydligt bättre än vad den varit de senaste två dagarna. Men det känns fortfarande lite.

Får se hur kroppen mår efter veckan. har bokat in mig på flera pass. MaO följer med på 2 och SoB på 1. Trevligt att få med sig lite sällskap!

Inga kommentarer: