onsdag 21 januari 2009

då var det dags igen..

Ytterligare ett pass med afro idag. Sedan hem och ta det lugnt. Måste börja komma i säng tidigare om kvällarna. Det är inte hållbart i längen att somna vid 2 och stiga upp vid 8. Inte med tanke på allt som kommer här nu framöver. Årsmöten, ombudsval, DÅK, kampanj och allt annat som måste göras. Det går inte att vara trött när allt sånt skall göras.

Jag är inget kort som man kan spela med hur som helst. Något som är värt att tänka på!

Nu har det börjat igen. Folk hemifrån frågar om när jag ska komma hem. Har börjat svara att jag kommer upp när ni har hälsat på här nere. Som jag sagt så många gånger. Jag är inte gjord av pengar och tid! Det kostar mindre att leva i Arvidsjaur än vad det kostar att leva i GBG. Så varför utgå ifrån att jag hela tiden har pengar så att jag kan ta mig uppöver? Vill ni träffas så kan ni lika gärna åka ner. För jag har redan åkt upp en gång och det är bara FrH, mamma och KaT från norr som hälsat på här nere. Så egentligen är pengar inget skyll. Det räcker att man sparar lite i två månader och avstår från att köpa så mycket kläder och annat som man kan klara sig utan. Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Det handlar bara om hur mycket man är beredd att ge och ta.

1 kommentar:

Anonym sa...

var inte så aggresiv ida! det är kul när du kommer och hälsar på och vi saknar dig, men du är gnällig!