måndag 16 mars 2009

Kursen- Lyckad trots allt.

Kom hem igår kväll runt 18.00. Hade då hunit med en middag med MaR där vi fick prata igenom allt som hänt under helgen. Var helt slut när jag klev in genom dörren till lägenheten. Helgen tog verkligen alla krafter från mig. Det var knappt så att jag orkade ta av mig kläderna för att lägga mig.

Helgen har varit fylld med fart och fläkt. Många olika kurspass och flera externa föreläsare som tagit sig tid att komma ut och prata om allt från HBT-frågor till ideologier och socialdemokratins framtida utmaningar. En spännande helg. När jag skummade igenom utvärderingarna från deltagarna så var det många som nämnde att det var den bästa SSU kurs som de hade varit på. Det glädjer mig. Det måste väl vara det bästa betyg man kan få som ombudsman.

När jag under fredagen höll på att fixa det sista hade jag en stor klump i magen. En klump av orolighet och nervositet. Hur skulle jag lyckas hålla koll på 42 deltagare? Massa kids som inte vill sova, som är fulla av energi och som har fullt med spring i benen. Massa äldre deltagare som man skall försöka fånga upp intresset hos för att få dem att vilja stanna kvar i organisationen och se till att de får ut så mycket som möjligt av kursen. Shit, hade jag tagit mig vatten över huvudet? Det var frågan som hela tiden fanns med i huvudet.

Men jag lyckades! Tillsammans med SaR och KiS så lyckades vi. Bättre än förväntat också. Allt flöt på. Folk som man redan innan oroade sig för. Folk som man förväntade sig skulle agera respektlöst och surra under passen och stöka till det, höll sig i skinnet och skötte sig bra. Men en kurs kan ju bara inte få gå av stapeln utan några problem som dyker upp.

Så sant som det var sagt så händer det. Efter en hel förmiddag lyckades även det problemet redas ut. Helt otroligt. Men det var starka känslor och jag tror att det kan ha varit det som knäckte mig. Men idag är jag glad över att vi lyckades även där.

Schlager var också en del av kursen. Jag är glad över att Göteborgs SSUare är riktiga schlagerfantaster! Det märktes om inte annat under vår schlagerfrågesport. Det var ritkigt spännande och utslagsfrågorna på bussen hem bidrog till ökad spänning. Tillslut fick vi våra vinnare.

Idag har jag jobbat och det var väldigt segt. Tröttheten från kursen har fortfarande inte lagt sig. Jag undrar bara när man ska komma i fas med livet igen. För just nu känner jag mig lite efter.

Men men.

Tusen tack till alla underbara deltagare! Tusen tack till SaR och KiS som hjälpte mig med allt under kursen! Tusen tack till alla externa föreläsare!

Nästa helg blir det jobb igen. Då en hel helg med DS. Spännande!

Ciao!

P.S. Tacka gudarna att jag tog med mig pronaxen, halstabletter, nässpray och allt annat. Utan det hade jag nog inte överlevt helgen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skitbra helg ! :D