torsdag 12 mars 2009

Kvällens ord- En salig blandning!

Då var det dags för kurs i helgen. Vi har en storhelg med tre olika kurser på samma ställe. Allt såg ut att gå smärtfritt tills igår. Men med lite hjälp av LiP så har jag lyckats fylla de tomma rutorna i schemat. Tusen tack för hjälpen underbara vän! Du fattar inte hur mycket jag uppskattar den! Jag ser verkligen framemot helgen. Det ska bli roligt och spännande. Hoppas bara att deltagarna är sugna på att lära sig nya saker. Det kommer vara fullt upp från fredag kväll till söndag eftermiddag. Det är bara en sak som skrämmer mig.

Jag håller på att bli sjuk. Började känna det redan igår kväll. Dagen har jag härdat ut. Och nu ikväll känner jag det ordentligt. Men det finns ingen tid eller möjlighet att känna efter för mycket. Det är bara att bita ihop och göra det man ska. Sen får man ta konsekvenserna av det vid ett annat tillfälle.

Men det känns inte roligt. Jag vill ju kunna ge gärnet i helgen. Så i min packning finns det pronaxen, alvedon, halstabletter och annat som kan vara bra för att försöka härda ut. Tur är ju att jag har underbara medlemmar som finns på plats. Sen har jag ett underbart gäng av handledare med mig. Så jag tror att det, trots allt, kommer bli en väldigt lyckad och bra helg! Om nu allt går som det ska vill säga.

KiJ har idag köp lite kläder till mig. Kanske inte riktigt Ida, men jag ska pröva lite nya saker. Så dte ska bli spännande, bara värmen kan komma nån gång.

På tal om värme och kanske väder. Idag började morgonen med sol och lite värme. Sedan efter lunch nån gång så blev det helt om! Det bara vräkte ner snö. Fanns aldrig ett slut. Men nu tror jag att det börjar lätta upp. Våren har ju enligt smhi redan kommit till Göteborg. Så nu hoppas jag på mer sol och värme. Vill ha en sådan där varm vår som förra året. Då kunde man på sin lediga tid ta med en filt och lägga sig i slottsskogen och läsa en bok och dyrka solen. Vill att det ska bli så iår igen. Mest för att vi har en valrörelse att genomföra. En valrörelse som jag vill ska genomföras i ett fint väder så att man kan ordna flera aktiviteter utomhus. Det är roligast.

Det är mindre än 100 dagar kvar nu innan sverige går till val. Då avgör vi om vi vill att europa ska styras av röda eller blå. För att göra det enkelt.
Sverige har en riksdag och en regering. Europa likaså. Så fårgan är vem vill vi ska styra? De röda eller de blå?

För mig är valet självklart!

En rött europa vill jag ha! Ett rött Europa med Åsa Westlund som en av alla sossar i parlamentet. Så jag hoppas verkligen att folk går och röstar. Förra EPvalet var ett skämt om man tittar till röstdeltagandet! Så fler måste rösta! Och om ni ska rösta, rösta rött för folkets skull!

Det var kvällens ord!

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var så lite hjärtat! Hjälper mer än gärna till! =) Rapportera gärna om hur det gick med passen jag föreslog! =)

*kramar*