lördag 18 april 2009

Norr är mitt hem







Nu var det ett tag sedan den här uppdaterades. Kände att det började bli dags för det. Har hunnit vara uppe i norra delarna av landet för att vila upp mig lite. Körde en hel del skoter- Skönare känsla finns inte. Att bara vara hemma på riktigt. Det var verkligen guld värt. Jag har inte varit uppe på 5 månader innan jag åkte upp nu. Det är rätt lång tid egentligen. Så att bara få komma hem och ha föräldrar som rår om en ett tag. Helt underbart. På bordet stod det lagad mat, kvalitets tid med pappa under en skoter tur runt byn, mys med mamma i soffan och utgång med vänner som jag inte sett på länge. Kul att SiL OCH LiL kom till jauret på besök. Har verkligen saknat dem. Sen att bara kunna få vara. Stiga upp på morgonen och sätta på sig täckbyxorna och sedan sätta sig vid uteplatsen. Äta grillat till lunch och bara njuta i solens värme trots all snö. Ja, norr är och kommer nog alltid förbli mitt riktiga hem. Allt annat handlar bara om att gästspela på olika orter. Sen om det är Arvidsjaur eller något annat ställe där uppe det är osagt. Men norr är något för sig och det kan inget ställe i södra delarna av landet slå.

1 kommentar:

Lisa sa...

Du har så rätt! Något annat än gästspel kan det aldrig vara tal om. Hemma är hemma är hemma och så är det. Checka in bilderna i min blogg från schtugan :D