söndag 5 april 2009

Hem, jävlat nu!

Jag fattar inte att man gång efter gång dras till helt fel folk. Det gåller både vänner och övrigt folk. När fasen ska jag känna att jag har rätt folk i min omgivning? När ska jag kunna hitta det där som blir avgörande? För jag är helt fel ute just nu. Känner det speciellt efter ikväll. Inte alls roligt! Måste verkligen ta tag i det här. För det är ett problem.


Har för övrigt varit en snabbis till Sthlm. Träffade i fredags kväll goda vänner som jag inte sett på väldigt länge. Sen under lördagen hade vi återträff med Alva och Helga nätverken. Det var roligt att träffa de som tagit sig dit. Dock var det tråkigt att så många inte dök upp. Hade sett framemot att träffa folk som man inte sett röken av på typ 3 år. Vi skulle nog ha en hel del att ta igen. Men jag är nöjd med de som fanns på plats. Helt underbara återseenden. Måtte det komma någon mer chans till något liknande.

Imorgon tvättning, städning och packning på "att göra" listan. Snart åker jag upp till norr för lite ledighet och avkoppling. Längtar så otroligt mycket. Går nästan inte att beskriva i ord. Bara känslan av att få komma "hem" är obeskrivlig! Nästan så att tårarna kommer när jag tänker på lyckan att vara "hemma" ett tag.

Som jag sa när jag var liten och familjen var i fjällen
- Jag ska hem jävlat nu!

Det är precis så jag känner just nu!

Inga kommentarer: