tisdag 7 april 2009

Packat och klart

Nu bär det snart av upp mot norr. Har packat ikväll och det är mer packning nu för 5 dagar uppe än när jag åkte till senegal i 3,5 veckor. Men nu ska tjocka vinterkläder med upp. Och det tar fruktansvärt stor plats i väskan.

Jag längtar verkligen tills jag får komma upp, möta mamma och sen de övriga i familjen. Det blir första gången på väldigt länge, nästan 6 månader sedan, jag var uppe i norr sist. Ska bli otroligt roligt att möta vänner som man inte sett på länge och bara umgås och vara. Jag har verkligen längtat till den här helgen. Det är nog första gången som påskhelgen betyder så mycket för mig. Ska koka senegalesisk saft med min farmor, åka och hälsa på mormor, Besöka farmors mamma och sen bara vara.

Det finns nog inga ord som beskriver den hemlängtan som jag har just nu.

Jag hoppas att grabbarna kommer till Arvidsjaur så att jag får se lite av dem också. Skulle kännas gött att komma "hem" till bra folk ett tag. Där allt är så avslappnat, där man verkligen kan säga och tycka exakt vad man vill. Där man bara kan vara.

Nä nu måste jag sova. Ska ta all energi som jag har att göra klart det mesta på jobbet så att jag kan koppla av på riktigt när jag väl kommer upp.


Kvällen ikväll ska jag kanske nämna lite. Hade en trevlig lång fikastund med massa SSUare. Det var faktiskt riktigt trevligt. Innan dess blev jag bjuden på mat hos JoH. Han fick mig verkligen att skratta idag. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. När vi var ute idag så sket en fågel på honom, han blev upprörd och jag tyckte att det var skit, haha skit haha, roligt. Så då åkte vi hem till honom för att han skulle byta byxor. Han har en trevlig familj. Sen fick han följa mig ner i källaren och plocka fram min resväska. Vågar inte gå ner dit ensam. Men nu är väskan packad och jag ska sova.

Ciao!

Inga kommentarer: