lördag 23 maj 2009

trött och fundersam

Jag har just nu inget liv. Jobbar i snitt 13 timmar per dygn för att få en röd valseger. Det tär på en rätt kraftigt, men i slutet kommer det att kännas värt. LiP bor som sagt här och hon ger mig så mycket energi. Men det är klart att det tär att bo och jobba ihop också. Men just nu har jag svårt att se någon annan som jag skulle kunna bo och träffa så här ofta och att det fortfarande skulle fungera. Så jag är rätt tacksam faktiskt. Tycker kanske mest synd om LiP som måste bo här med mig. För jag är nog inte den enklaste människan att bo med. Jag har bott själv i nästan 8 år. Man skapar sig egna sätt att göra saker på och man glömmer ibland bort att ta hänsyn till andra när man väl är hemma. Så dte är nog bra att LiP är här då. Så får jag lära mig lite om hur det är att bo med någon. Synd bara att hon får ta smällarna när de väl kommer...

Annars så gick jag ner mig lite när jag satt hemma och funderade. Vad har jag egentligen gjort av mitt liv? Jag börjar känna mig smått åldersnojig. Undra när jag ska komma på vad jag vill läsa till, börja plugga, träffa någon, och gå vidare. Andra verkar ha det så lätt och klart för sig, men här sitter jag utan minsta aning.
Vill börja få kontroll över livet. Men det går segt.

Nu ska jag lägga ner dte här. Jag är nog för trött för att sitta här och fundera över sånna saker.

Ciao!

Inga kommentarer: