fredag 18 juli 2008

1 av 874 med makt!

Då nådde nyheten även mig. Har sen Almedalen hört talas om FOKUS lista på de 874 mest inflytelserika personerna under Almedalsveckan. Men jag har ärligt talat inte brytt mig speciellt mycket. Det handlar ändå bara om en lista framtagen från en kartläggning över relationer på Facebook. Jag hade inte ens kollat på listan. Men idag blev jag tvungen att göra det. Efter ett telefonsamtal från en kollega och nyheten att jag finns med bland de 874 som styr Almedalen blev jag ju tvungen kolla om hon hade rätt. Trodde först att hon skojade, men inte det.

Men samtidigt som det är smickrande så känner jag en viss avsky. Det är roligt att ha makt. Det sticker jag inte under stolen med. Men man måste göra något bra av makten. Det handlar inte om att missbruka den vilket allt för många människor gör. Men jag kan ändå inte förstå hur man kan ta fram ett material som grundar sig på kontakter från Facebook. För så vitt jag vet så har jag endast varit på Almedalen en enda gång. Det var under SSUs valläger 2006 och då han man inte vara inne i själva Visby speciellt mycket. Och när ska jag då haft tid att påverka?
Jag skriver ju visserligen här på bloggen, men så himla många är det ju inte som läser den. Sen har jag ju tydligen flera "viktiga" personer som vänner på Facebook. Men det är ju inte så att vi dagligen sitter och smider planer över hur vi ska styra Almedalen. Det är ju helt sjukt!

Men en sak som är positiv med listan är att det finns väldigt många unga politiker med. Många vänner till mig(så klart). Det måste ju ändå visa lite av ett trendbrott? En generationsväxling är på gång, något som partiet behöver! Något som Sverige behöver!

Tacka vet jag valet 2010- Då jävlar ska vi ta dom!

Inga kommentarer: