söndag 7 december 2008

Skön helg

En trevlig helg börjar nu lida mot sitt slut. Helgen startade på fredag med utgång med MaO. En trevlig kväll med massa skratt och massa dans. MaO var som tokig där på dansgolvet.

Lördagen tillbringades en stund på stan med Jess. Tittade mest bara runt efter lite kläder att köpa inför resan. Resultatet blev ett par tunna byxor som jag kan ha på safarin och på kvällarna när det blir lite svalare. De funkar också vid andra utflykter. Så jag blev nöjd. Sen åt vi lite innan jag tog mig hem.

Hemma slötittade jag på tv ett tag. Såg lite från julkonserten med Sonja, Sanna och Shirly. När Sanna satt där i en mjuk fåtölj bredvid en öppen eld och berättade om hennes familjs jultraditioner fyllda av musik och familjekärlek så grät jag en skvätt. Då insåg jag att det här är första gången jag ska fira jul utan familjen vid min sida. Det kändes lite som en kniv rakt genom hjärtat. Men jag kommer nog ändå att få en jul fylld av upplevelser och glädje. Hoppas jag i alla fall. Jag zappade snabbt över till finalen av stjärnor på is. Grät lite till efter Jesper åk. Så vackert och känslofyllt. Han skulle ha vunnit.

Sedan kom ilet. Jag började med att städa köket. Diskade torkade och dammsög och skurade. Sen toan. Där han jag iofs bara skura. Men resten tas under veckan. Tänkte få lägenheten i relativt gott skick innan jag åker iväg. Alltid skönare att komma hem till en städad lägenhet än till en soptipp eller ett bombnedslag. Tänkte renbädda också innan jag åker. Men det får bli nästa vecka.

Söndagen passade jag på att sova ut ordentligt. En välbehövlig sömn blev det. Åkte sedan in till stan för att möta upp MaR. Vi gick och åt först för att sedan gå vidare till Liseberg. Det var sjukt mycket folk där. Nästan så att man får panik av att vara bland alla dessa människor. Man måste verkligen följa strömmen. Ingen idé att försöka ta sig fram dit man vill. Men vi hade trevligt i alla fall. Gick till tomten och lämnade fram en önskelista. Vi skrev önskelistan till varandra. Tack MaR säger jag bara! Hoppas att ironin framkom. Tur att det var rätt person, någon som kan ta det med en nypa salt. Åkte sedan till Bergakungen för att se Madagaskar 2 med CaB. Vi hade så roligt under hela filmen. Vi skrattade så mycket. Fattar inte att den filmen klassas som en barnfilm. För barnen kan ju inte förstå alla skämt som var så himla roliga. Vi var väldigt nöjda med vårt val av film. Tog sedan en Fika innan vi skildes åt för att ta oss hem.

Nu sitter jag hemma. Tänker en hel del på allt och inget alls. Funderar på att lägga mig. Men jag ska bara se klart filmen på tv först.

Ciao så länge!

Inga kommentarer: