tisdag 2 december 2008

Socialdemokratisk politik- Nä fy fan!

Socialdemokraterna gick ut i valet med orden "alla ska med"! Nu när man lägger ned högstadiet i byarna försvinner meningen med dessa ord. Jag tycker att det är helt förjävligt Till de socialdemokrater som röstade för förslaget att lägga ner byskolornas högstadium säger jag bara- BYT PARTI! för ni har inget i socialdemokratin att göra! Hade ni varit riktiga socialdemokrater så hade ni aldrig försvårat för byarnas utveckling! Ni hade stöttat och hjälp byarna! ni hade sett till så att hela kommunen hade fått leva. Jag blir så jävla förbannad på att allt ska centraliseras! Jag har själv erfarnehet från skolorna i byarna samt fridhemsskolan. Och hade jag fått välja idag hade jag definitivt valt en av byskolorna! Det finns en kamratskap där som inte går att finna på fridhemsskolan, det finns ett klimat där människor trivs och uppskattar varandra! Inte alls som på fridhem där jag fick tillbringa de 3 jävligaste åren i mitt liv! Så fy fan för de Sossar som inte längre håller kvar vid socialdemokratins ideologiska tänk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ida, jag håller verkligen med dig. de känns förjävligt att vi ska börja på fridhem. Man känner sig inte välkommen dit:S