onsdag 3 juni 2009

100 timmar kvar...

Nu är det bara 100 timmar kvar. Sedan är denna valrörelse slut. Jag känner verkligen att jag jobbat häcken av mig. Många gånger har man nästan funderat över om det är värt allt slit. Men då kommer de där ögonblicken där man känner att det är värt var enda minut som man lägger på kampen. Tråkigast är nog att vi inte lyckats få med oss så många medlemmar under valrörelsen. Vi har förutsättningar men jag undrar om viljan hos många saknas. Vi har haft ett gäng av tappra SSUare som hjälpt oss. Men skaran är inte stor om man tittar på de förutsättningar som vi har. Det bästa man som ombudsman kan få under en valrörelse är ett sms av en medlem "jag slutar skolan nu, vad kan jag hjälpa till med?" Det är så jag vill att det ska fungera. De medlemmar som inte varit med har verkligen missat något. När vi stått i hovgården och klistrat affischer hela dagarna till sena nätterna, när vi varit ute och nattaffischerat hela stan, alla gånger som vi delat ut flygblad och valinformation alla skratten som kommit när alla är dödströtta, alla sjuka saker som folk har sagt ja allt sånt har väldigt många missat. Därför vill jag nu, 100 timmar innan valet är över, säga till de medlemmar som varit med och kämpat för kampen, till de medlemmar som varit med och förgyllt ombudsmännens arbete, de som bidragit med skratt i tider när man själv mest av allt ville lägga sig ner och dö

Ni är underbara och jag är er otroligt tacksam! Utan er hade valrörelsen inte varit detsamma!


Till de andra så säger jag så här. Nästa år är det val igen, då får ni en chans till på er att visa varför ni är SSUare, varför ni vill förändra världen till något bättre och varför ni förtjänar era uppdrag. För ett uppdrag ska man jobba för att få och inte ta förgivet att man får. Det handlar om ansvar kamrater! Så se till att ta det ansvaret!

1 kommentar:

kickan sa...

det är tur att det finns såna som du ..
du borde ah en stor eloge för hur mycket du gör för partiet..

kraamar gumman