fredag 12 juni 2009

Vilka dagar

Då var nästan allt färdigt inför kongressen som äger rum i Augusti. Har varit i Uppsala i 3 dagar för att planera och ordna allt. En resa kom kom rätt i tiden. Det har varit riktigt roligt att träffa alla de andra ombudsmännen. Utbyta idéer och snacka skit. Underbart. Trevliga kvällar med middagara som ibland tog all för lång tid. Vet inte om dte är jätteroligt att sitta och vänta i mer än 1 timme på mat som redan är förbeställd. Men med trevligt sällskap så gick tiden ändå rätt så snabbt. Det har varit sena nätter och tidiga mornar vilket kanske inte var lika passande så här nära inpå en valrörelse. Nu när jag kommit hem känner jag verkligen hur utmattad jag är i kroppen. Känns som om att jag är rund under fötterna när det egentligen bara handlar om att kroppen är så himla trött. Sov hela resan mellan Stockholm och Göteborg men känner att dte ändå blir en väldigt tidig kväll.

Imorgon ska jag upp tidigt för att fortsätta jobba. Ska då hjälpa till under S-Studenters kongress. Sitta i inskrivningen och dona på för att förbereda kvällen för kongressens ombud. Måste hinna med att göra en bordsplacering också. Men jag har redan en idé om hur jag vill att den ska fungera. Så det bör inte ta så lång tid. Söndagen blir en ledig dag. En lediga dag! Jag vet inte när jag hade en ledig hel dag senast. Så då ska jag träna för dte var evigheter sedan, sen ska jag försöka tvätta lite mer. Har en del sängkläder som måste bli rena.

Åter till de senaste dagarna i Uppsala. Det är verkligen helt underbart att träffa ombudsmännen. Alla kramar och pussar på kinden som man fått, behövlig närhet och ömhet. Det ger verkligen energi att få en kram eller bara nån som stryker en på ryggen om så bara för en stund. Allt vi gjort, typ passet med L-ABC det var riktigt roligt. Vi kommer kunna rädda många människor efter detta pass. Det är när man träffar sina kollegor runt om i Sverige som man verkligen känner att man gillar sitt jobb. För ibland är det verkligen dessa människor som hjälper en att komma upp om man faller.


Man måste skilja det privata från de offentliga! Inte alltid lätt för folk. Tråkigt tycker jag..

Inga kommentarer: