lördag 20 juni 2009

Midsommar

Igår åkte jag med tåget till Vårgårda för att där bli hämtad. AnT hade bjudit med mig dit för att fira midsommar med henne och hennes pojkväns vänner i Fåglum. Efter en bil som börjat koka när de skulle komma och hämta mig så fick några av de övriga gästerna rycka in och köra. Så tillslut var vi på väg. Kom fram till en gamla skolbyggnad mitt ute på landet. Det kändes faktiskt skönt att komma bort från stan. Vi började med ett riktigt fulldukat midsommarbord. Det var så gott! Gänget som var med var riktigt härligt med en salig blandning av folk. Efter lunchen så hade AnTs pojkvän ordnat lite lekar, det var tipspromenad, spika i en planka, irländsk julafton m.m. Det var så himla roligt att se hur folk gav järnet i alla lekarna. Tiden bara sprang iväg och efter en stunds häng ute när solen väl vågade sig togs grillarna fram och vi började grilla. sedan brakade kalaset loss. Borden ställdes åt sidan och ett dansgolv var fixat. Oj vad folk dansade! Jag vet inte ens vad klockan var när vi väl kom i säng. Men sent var det. Vaknade idag och mådde riktigt bra! Tack för resorben som togs innan sängdags får jag väl säga. Morgonen ägnades till att städa och ordna iordning allt sedan kvällen igår. Sedan bar det av mot Göteborg igen.

Är nu hemma, städar och tvättar. Men det känns som att sakerna på "att göra listan" aldrig tar slut. Det är väl smällen man får ta efter att ha skjutit på sakerna i flera veckor/månader. Men jag börjar se lite ljus. Men fortfarande är det mycket kvar att göra. Så Ciao! Kamrater. Tiden kan inte spillas här.


Glad midsommar!

Inga kommentarer: