måndag 5 november 2007

Efter regn kommer solsken

Även om allt som händer i ens liv inte alltid är lätt att hantera. Saker som gör en besviken, ledsen och ibland jävligt arg. Allt kan se så mörkt och svårt ut.
Men en sak här jag lärt mig- Efter regn kommer solsken!

Det har varit väldigt körit en period nu. Känner att jag tappat lite kontroll över min tillvaro. Och det är många gånger som allt har kännts hopplöst och olösligt. Men idag började jag tänka efter.
Det är nu många som jag umgås med som jag inte umgåtts med på ett tag, eller väldigt många år. Men nu har jag haft tiden att ta igen lite av vad jag missat av att inte bo här i Arvidsjaur och det beror bara på att allt inte varit så bra. För jag har inte kännt mig låst till någon och jag har stött på folk på de mest oväntade ställen. Folk som velat hitta på något och ses. Det känns så bra! För man märker en tydlig skillnad på nu och då.

Men jag har ändå, trots att allt börjar få ett flyt här, att flytta. Om jag nu får det jobb som jag söker så tar jag mitt pick och pack och åker. För jag vill inte bli fast här!
Jag vill nått mer än leva småstadsliv!

Inga kommentarer: