söndag 4 november 2007

Halloween når sitt slut

Så har årets Halloween nått sitt slut. Kvällen blev rätt lyckad trots att jag fortfarande inte är helt frisk. Drack knapp något. 1½ drink och 1 cider. Kunde egentligen varit utan.

Kvällen iaf. Den började med middag med Simon, Johan, Johnny och Mathias. Vi lagade Pastagratäng med kyckling och ostsås. Det blev sjukt gott. Sen skyndade jag mig hem, tog en dusch och blev hämtad för att åka till mamma och pappa. Där skulle jag hämta en klänning som jag har gjort. Men det var snabba puckar. Jag skulle få främmande hit till lägenheten så jag hade inte allt för mycket tid på mig.

Kom hem, tog på mig klänningen som är gjord i sopsäckar och plastpåsar och tog bilen tillbaka till lägenheten. Där utanför satt Johan, Johanna och Daniel och väntade.
Snabbt upp igen. Johanna fick hjälpa mig att tejpa ihop klänningen vid ryggen så att den skulle sitta. Sen fick man snabbt hitta på hur sminket skulle se ut. Sen bar det iväg på fest hos Hägga.

Efter ca 2 timmar hos Hägga så blev det snabbt hem igen för att fixa det sista och packa med sig det som skulle med ut. Drog sen till Lappis och har nu precis kommit hem.

På Lappis såg man alla möjliga utklädnader. Allt från Cruella Devill till Turtles, delar ur Flintstones och the Simpsons, snövit och många till. Jag älskar när man kan klä ut sig och när det är så många som gör det.

Sitter nu hemma. Ska gå och lägga mig.
Ska fika med Malin imorrn och sen slappa med Rut på kvällen. Ska bli så gött!

Inga kommentarer: