söndag 19 oktober 2008

En helg i Stockholm

Helgen har tillbringats i Stockholm var alldeles slut när jag kom hem för några timmar sedan. Så jag ska bara kolla om tvätten torkat sen går jag och lägger mig. Det blir tidig uppgång imorgon. Åker till Varberg för att hjälpa R och massa andra SSUare på en stor manifestation som hållas där för att visa på vad vi egentligen tycker om Alliansens politik.

Helgens palemedagar i Stockholm innehöll en hel del intressanta seminarier. Jag tyckte bäst om det som handlade om filippinska emigranter väldigt intressant Det mesta fick jag höra redan när jag var där för ca 1 år sedan. Men det är ett så pass viktigt område som inte kan talas om för många gånger. Sen gillade jag den manifestation som SSU anordnade för ett fritt Väst Sahara! (Afrikas sista koloni..)

Träffade även vänner och bekanta där. Mest förvånad av att träffa A. Hade inte räknat med att se den människan där. Och hela min plan över "mitt nya jag" spårade ur. Så jag får ta igen det nästa träff.

Nä ska kolla tvätten som sagt. Hinner säkert skriva fler inlägg också. Så att det blir många men korta så att folk orkar läsa dem.

Lev och må!

1 kommentar:

Anonym sa...

tar det som en komplimang ( orkar läsa dom ) ;P