onsdag 15 oktober 2008

slappna av lite..

Har kommit igång ordentligt på jobbet. Har hunnit göra i ordning lägenheten och hunnit bli hemma i stan. Så idag tog jag tag i mig själv. Har köpt ett gymkort och hunnit träna. 1 timme på löpbandet, lite cykel och sen lite avslappning. Känner i kroppen att det här blir bra. Det är verkligen en skön känsla när man väl tagit sig iväg. Men det handlar ju bara om att man ska ta sig iväg. Det är där det jobbiga sitter. Att bara ta sig iväg. För har man väl gjort det så är det hur gött som helst.

Har en kommande tuff vecka framför mig. Allt känns inte jätteroligt. Men vad gör man när andra inte fattar ett dugg?. Jag vet då bara att den dag som jag skaffar barn, då ska jag se till att mina barn blir smarta. De ska lära sig analysera och problematisera sin vardag. De ska kunna ta egna slutsatser och de ska inte fråga saker som de egentligen kan svaret på bara om de hade funderat i 10 sekunder till. För det är bland det värsta jag vet. Korkade människor.

Jag åker till Stockholm i helgen. L höll på att ge mig en hjärnblödning när hon valde att själv fatta beslut som rörde även mig. Detta utan förvarning. Jag hoppas bara att E på förbundet har löst det. Måste ringa till henne då för att kolla. För jag vill gärna få vara lite privat också. Speciellt när vissa andra har svårt att vara privat Bara för att de själva tror att de har en sådan betydelsefull roll. Slappna av säger jag! Det tjänar man på i längden!

Har Novas flaska här hemma. Har dåligt samvete över att jag inte hinner ut till partielle innan helgen och lämna den. Men det får bli en av alla prioriteringar nästa vecka. Sen vill jag ju dit för att träffa K också. Så att vi kan surra på som vanligt.

Nu blev det här inlägget rätt långt, jag vet K, Men det bara flödade på.

Ciao!

Inga kommentarer: