onsdag 1 oktober 2008

Sanningen som gömde sig mellan raderna..

[Ida]
Finns det ett pris för verklig dumhet
Då har jag redan vunnit
Men ingen man får mig att vackla
Det är historia, tid som svunnit

[K, L, M]
Vem är det du lurar? Han är allt du tänker på
hur du kan bygga murar, men vi ser och kan förstå (Åh nej!)
du försöker att glömma, du kan inte glömma han är allt för dig.

[Ida]
Ååh!
Helt fel! Lägg av! Inte jag, inte här

[K, L, M]
Du svimmar snart, underbart du är kär

[Ida]
Sånt trams! Lägg av! Inte jag, inte kär

Jag trodde att jag lärt min läxa
Jag vet hur sångerna låter
Jag känner ingenting sånt där nu
En sång inom mig där hjärtat gråter
Ååh!-

[K, L, M]
Fortsätt att förneka vem du är och vad du känner
Du kan säkert leka, men vi är ju dina vänner
Dags att du förstår nu
Vet du vad vi tror nu ja att du har, ja du har fel

[Ida]
Ta't lugnt! Lägg av! Inte jag, inte här

[K, L, M]
Ge upp och se vad det är, du är kär

[Ida]
Nej, som jag sa! Inte jag, inte kär

[K, L, M]
En hemlighet, men vi vet du är kär

[Ida]
Men ni har helt fel, inte jag, nej
(Inte hon nej)
Inget spel, inte jag, nej

[K, L, M]
Var ärlig då och förstå, du är kär

[Ida]
Åh! Vem drömmer då?
Inte jag, jag är kär

Inga kommentarer: