lördag 25 oktober 2008

Från glitter och glamour till knarkets underground..

Igår var det utgång. Först fest hemma hos M efter en mycket god middag med henne och T. Sen blev ju ju tvungna att se idol. K är sjukt bra! Äger scenen direkt.
Klockan han bli rätt mycket innan vi kom iväg från M. Då hade inte ens jag hunnit byta om eller gjort mig i ordning efter dagens utåtriktade verksamhet i Brunnsparken. Så det blev att direkt åka hem till mig för att ge mig lite tid att komma ikapp. Just efter tolvslaget tog vi oss iväg.

Först gick vi till Gretas, de hade schlager tema!!!" Vilken underbar atmosfär! Och så otroligt skönt att kunna vara på ett ställe där inga kladdar och raggar på en själv och sina kompisar. Helt underbart att vara i gayvärlden! Förstår verkligen Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha. De måste verkligen älska sin Stanford!

Drog vidare till nef. Helt plötsligt hade man förflyttat sig från den rosa och glittriga gayvärlden till "knarkets" underground. Nere i en dunkel lokal som var rätt fin och mysig spelades det House. Folk stod och gungade i takt och alla händer hölls väl inte alltid på sin rätta plats. Det var en salig blandning av människor. Allt från kulturnörden, till rastafarin till bratten och arbetarklassens unge. Helt otroligt. Det kändes nästan som på film (men fel typ av film).

Kom till slut hem just precis innan kl 05 på morgonen. Deckade nog direkt, för jag såg imorse det meddelande som M skrev när hon kommit hem vid 05.15.

Ja det var en helt sjuk kväll!

Inga kommentarer: