torsdag 27 november 2008

A gjorde min dag

A kom förbi på kontoret idag och gjorde min dag! Jag trodde att jag skulle dö av skratt när han berättade om hans första dag som tomtefar på Liseberg.

Det blir absolut roligast om det är han själv som berättar men jag ska försöka återberätta det. Även om jag vet att det sällan blir lika roligt då.

Men han hade iaf jobbat i typ 5 minuter med att ha barn sittandes i knät och han hade fått ta emot en hel drös med önskelistor. Då han plötsligt känner hur ena axeln hoppar ur led. Han sitter ändå kvar i 5-10 minuter till lite smått dissig i huvudet och smärta i axeln. När han ordnar sig en rast för att ringa chefen. Han ringer och berättar om det som hänt och han får åka vidare till Mölndals sjukhus för att kolla upp detta. När han kommer dit sätter de en nål i armen på honom ifall att de måste dra tillbaka axels så att skulle kunna få morfin för det. Och sedan kommer läkaren in för att kolla hur allt står till och för att kolla på axeln. Helt plötsligt fungerar axeln som vanligt. Den har lyckats hoppa tillbaka av sig själv och han får åka där ifrån.

Nu låter det kanske inte så roligt. Men redan här hade jag börjat as garva!

Det som är roligast med hela händelsen är att han när han åker bara får av sig den stora tomte tröjan och skägget. Men han har kvar den fejkade magen, sminket och resten. Och då dog jag! hahaha. Skrattar så fort jag tänker på det. A sittandes på mölndals sjukhus i en fejkad tjockismage och massa tomtesmink i ansiktet!

Det om något är väl humor!!!
HAHAHAHAHA

1 kommentar:

Anonym sa...

Haaahhhhaaa, jag dööör... haaahhhaaa :)