onsdag 26 november 2008

Resan närmar sig

Nu är det mindre än en månad kvar innan jag åker. Längtar en massa. Men jag börjar bli lite nervös. Är rädd för att jag ska stå där på arlanda och att det sedan har blivit något fel med biljetterna så att jag inte tar mig iväg. Är rädd för att ingen möter mig när jag kommer fram så att jag får klarar mig helt själv under hela resan. Är rädd för att jag glömt viktiga saker, typ mitt reseapotek med diverse piller och tabletter. Är rädd för att min väska ska komma bort på vägen så att jag står där utan packning. Det är den typen av saker som jag är rädd för. Inte att det ska hända något när jag väl är där. Att jag ska bli våldtagen, rånad, kidnappad osv. Det är ju risker man får ta varje gång man åker iväg. Det är ju inget man kan garantera att man klarar sig undan här hemma heller. Men det skulle vara så typisk, att jag som längtat så mycket efter den här resan, skulle hamna där på arlanda utan biljetter som är giltiga. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till då.

Men jag får fortsätta tänka som jag gjort,om man utgår ifrån det värsta så kan man ju bara bli positivt överraskad!

Inga kommentarer: