tisdag 14 augusti 2007

En sagans värld!

Nu börjar det dra ihop sig. Hannah och christer gifter sig om 2 veckor. Längtar som bara den till att se dessa 2 underbara och vacka människor och höra hur de med lycka i ögonen säger JA till varandra! Hela temat för bröllopet är sagornas värld. Vill se allas kreativitet och påhittighet! Vet dock inte själv riktigt vad jag ska ha på mig. Kanske ska vi som står i lönnkrogen/ tre fräcka flickor försöka komma överens om nått tema. Foton kommer att tas och jag ska fösöka lägga uppp dem på min sida på pixbox.

På onsdag är jag ledig. Då ska jag ängna dagen till att städa och fixa lite i lägenheten. För det är något som verkligen behövs! Sen ska jag och Kicki träffas för att dricka lite vin och titta på sex in the city! Så underbart!

Anmälde mig även till hemvärnet igår. Ska bli spännande och se vad man får göra där. Jag hoppas att jag får komma igång snabbt för att hålla kvar mina kunskaper från lumpen. Vill så gärna ta på mig gröna kläder igen och ligga på skjutbanan och skjuta lite. Vill också tillbaka till skogen. Ligga ute i fält öve stridsparsstrid och gruppstrid! Linnea har ryckt in för att göra utlandstjänst i Kosovo. Är lite avundsjuk på det. För jag vill också. Men det finns ju fler möjligheter senare.

Måste även prata lite med Johan Hasselfrån FS. Han pratatde något om att jag ska på nån kurs med folk och försvar. Detta på grund av mig otroliga insats under kongressen rörande säkerhetspolitik! Känner mig grymt stolt!

Måste också kontakta Jonas från Jämtland och Micke från Östergötland för att spinna vidare på vårt lilla projekt med ett nätverk som behandlar internationella och säkerhetspolitiska frågor. Ser framemot det med spänning och vilja! Hoppas bara att fler vill ingå så att det kan bli något bra av det!

Än har inte besvikelsen efter valet av ordförande för SSU lagt sig. Känner fortfarande en oro i magen som säger att det kanske inte håller.Men jag vill ge det en chans!

Nu längtar jag bara till dess att Norrbotten ska ha DS möte. Känner att kongressen gav mig en nytändning.Vill också hålla en KLU i januari. Hoppas att intrycket från kongressen gav positiv klang.

Om två veckor är jag på Filippinerna! Åker runt mellan olika öar för att se och uppleva landet. Ska bli kul att träffa våra vänner där och höra hur det går för dem. Längtar till våra lediga dagar på Bohol. En fin semester resort med hyddor och fint snorkelvatten! Är bara lite orolig med tanke på de nya stridigheterna som visat sig. När gerillagäng nu har återupptagit striden. Gerillagäng som är kända för att kidnappa väserlänningar och begära lösensumma för att släppa dem. Skulle inte förvåna mig om jag blir tagen. Men mina vänner där skulle aldrig ta mig till ett ställe där risken är stor. Så förhoppningsvis kommer jag hem hel! Med ännu fler erfarenheter i bagaget. Hannah som gifter sig ska också med! Det kunde inte ha blivit bättre! Vi kommer ha så roligt ihop! Den tid när vi inte är delade och på varsitt håll vill säga. Mer om resan när det börjar dra ihop sig.

Jobbar ännu en natt. Rätt lungt förutom en tant som hela tiden springer på larmmattan. Ibland undrar man hur dom orkar när klockan snart är 2 på natten.

Nu är det inte länge kvar tills skolorna börjar. Vilket innebär en hel del underbara människor som kommer tillbaka till Arvidsjaur. Människor man saknat sjukt mycket under hela sommaren! Ska bli roligt och spännande att se dem igen! Framförallt för att se om något har förändrats.

En annan bra sak med att skolorna börjar är nya klasspresentationer kan hållas. Ska göra så många som jag hinner med!

Slutar nu för denna gång. Hinner kanske med ett till inlägg senare under natten!Annars imorgon natt och på onsdag. Fram till dess- Sov gott!

Inga kommentarer: