tisdag 10 juni 2008

Att man aldrig lär sig?!

Det är just typsikt att man aldrig lär sig. Efter att ha sett bio med Tuva gick vi för att ta en fika i gamla stan. Där satt vi oss på ett helt underbart fik. Jag blev bara tvungen att beställa en kopp varm vit choklad. Vilket nu senare under kvällen har staffat sig. Ont i magen och täta toabesök! Inte alls roligt att inte kunna dricka/äta laktos. Jag vet att det blir så här men jag har ändå inte den självdiciplin som krävs för att göra saken bättre. Det är som sagt inte första gången som jag försöker intala mig själv att det fungerar att dricka en kaffe latte eller varm choklad. Att man aldrig lär sig?!

Men men Som sagt, hade sett bio med Tuva. Vi såg The Mist. En rysare som kändes mest filosofisk/psykologisk. Tänkte mycket på gruppdynamik och hur ledare får olika roller. För filmen var ett bra exempel på ledarskap som går käpprätt åt helvetet! Älskade också den spontana applåd som utbröt i publiken efter en viss händelse i filmen. Alla plötsliga glädjejubel. Har aldrig varit med om något liknande.
Sen skulle man ju kunna diskutera slutet lite. Inte direkt vad jag hade förväntat mig. Kanske det som gör mig lite lätt upprörd också. För slutet blev inte som jag ville/önskade. Men helt klart en film som är värd att se.

Fikade tidigare under dagen med Benne. Det var riktigt länge sedan vi sågs. Vi sågs iofs på Peppdagarna, men då hade vi inte tid att bara sitta och snacka. Men det var mycket trevligt. Pratade och funderade mycket kring SSU och hur vi upplever SSU nu och hur det var för några år sedan. Många intressanta funderingar.

Träffade Emma för en lunch. Åt indisk mat, dock inte lika god som den i Göteborg. Långt ifrån.Så jag får vänta till september för att äta god insdisk mat! Vilket känns som en evighet bort.

Nu ska jag nog sova. Det kommer en dag till imorgon.

Inga kommentarer: