tisdag 3 juni 2008

Nu är det slut

Då var det roliga slut. Idag sitter jag min sista dag på kontoret. Måste städa lite på mitt skrivbord och packa alla mina saker som jag har här. Imorgon bitti åker jag och M till Stockholm för att vara med på förbundets peppdagar. Det blir mina sista dagar som ombudsman för SSU Göteborg. För ett tag i alla fall. Det känns tråkigt att dte är över. Har trivts här nere, både med övrig personal och med allt annat som underbara Göteborg kan erbjuda. Så det är väl inte direkt så att jag hoppar av glädje av att åka hem till Arvidsjaur igen.

Helgen då. Den var händelserik. Började på Fredagkväll med att ta mig ann Liseberg. Roligt besök som jag redan skrivit om.

Sen på Lördagen var jag internationell av mig.
Jag hade ansvar för en genomgång av SSUs politik för våra Norska vänner i AUF. Vi möttes utanför de hotell som de bodde på. Satt igång direkt. Det var så sjukt roligt och det gick verkligen jättebra! Jag höll på mellan 10.00 till 13.00 och jag kunde säkert ha hållit på ännu längre. Innan jag kom dit så var jag nervös, nervös över att jag inte skulle klara av det och att jag kanske hade dragit mig vatten över huvudet. Men när jag väl var där så kändes det som om att jag aldrig gjort annat i mitt liv. När det hela var slut så fick jag massor av goa kommentarer. Malin en av de norska deltagarna kallar mig nu mer för Stålkvinnan.

Niklas en annan var så förvånad över att jag kunde så mycket om så många olika saker. För tydligen brukar kunskapen inte vara så övergripande i AUF. Där kan man tydligen mycket om någon enstaka fråga, och inte som inom ssu där man försöker få medlemmarna att kunna massor i många olika frågor. Niklas var också den jag lyckades vända till EU positiv. Det är gött!

Kvällen tillbringades också med vännerna från AUF. Vi hade det väldigt trevligt. Och sent blev det. Kom hem först vid 4 tiden.
Har bestämt att jag inom en snar framtid skall åka dit och hälsa på dem. Förhoppningsvis åker jag så att jag kan vara på deras sommarläger. Det ligger på AUFs helt egna ö, Utoya. För det skulle vara riktigt grymt! Men vi får se!

Söndag var seg. Jag fick gå upp efter ca 4 timmars sömn. Skulle åka med Kickan ut till IKEA. Efter besöket där åkte vi in till stan. Mötte upp hennes bror och sen gick vi och åt Kina buffé. Efter det åkte vi en tur med Paddan. Den berömda turistbåten här i Göteborg. Det var en väldigt trevlig tur där man fick lära sig mycket om stan, se veckra platser och upptäcka saker som man inte visste fanns. Saker som jag måste se och ställen som jag måste besöka nästa gång jag tar mig ner till Göteborg. Senare på kvällen träffades jag, M, S och J för att äta en avslutningsmiddag. Åt pasta med oxfilé och grönpepparsås. Så gudarns gott! En trevlig kväll med ett gäng som jag kommer sakna.

Det är allt för detta inlägg. Jag vet att folk ibland tycker att det är jobbigt med allt för långa inlägg. Och jag känner att detta blev ett väldigt långt inlägg. Skriver mer senare idag. Ska plocka lite från skrivbordet nu.

Akkurat?

Inga kommentarer: