fredag 30 maj 2008

Inte född med tur

Äntligen! Så tillslut fick jag mitt efterlängtade besök på Liseberg. Var där med Kickan ikväll. Vi hade så himla roligt. Jag åkte Balder, berg- och dalbanan, Lisebergstornet och det absolut värsta av alla Pariserhjulet.

Det må låta fjantigt. Men jag hatar höga höjder när det går långsamt. Så länge det går snabbt så att man får det roliga pirret i magen så är det lugnt. Men Pariserhjulet går så fruktansvärt långsamt när man väl sitter i det. Man hinner föreställa sig hur hela turen går åt helvetet. Hur "koppen" som man sitter i tappar sitt fäste och helt plötsligt faller handlöst ner mot marken när man är absolut högst upp. Hur man själv krossas och sen inte finns mer. När det däremot går snabbt hinner man inte tänka så mycket. Då åker man och går det åt helvetet så går det åt helvetet. Då får man liksom gilla läget.

Sen åt jag en våffla. Så himla gott! Med jordgubbssylt och lite grädde. Dock är det ju inte lika gott som när mormor eller farmor gör dem.

Vi spelade lite på några hjul också. Men man vinner ju aldrig trots att det alltid går omkring en massa folk bärandes på Stjärnvinster. Så jag förstår inte. Vissa människor måste födas med oändlig tur. Och tyvärr råkar inte jag vara en sånn människa.

Dagen idag har varit lite smått sjuk. Jag har tagit alla mina saker från Kickan och Johan nu. För nu bor jag i Malins lägenhet när hon är på kurs under helgen och sen är det bara två dagar kvar innan vi åker till Stockholm. Så nu börjar min tid i Göteborg ta slut. Det har varit två månader fyllda av så mycket roligt. Jobbet, vännerna, stan. Ja allt är verkligen helt underbart här nere. Slottskogen en solig dag, Personalen på expen, alla underbara SSUare här nere! Fan vad jag kommer sakna allt i sommar! Jag tänkte att jag på tisdag kväll skriver ett minnestal från min tid här nere. Ett sätt för mig att gå vidare på.

Om ca 1-1.5 veckor åker jag och Emma utomlands. Ska bli så gött! Sola, bada och bara njuta. Längtar som bara den! Vi ställer oss på Arlanda och tar första bästa. På så sätt blir det lite mer spänning i det hela. Måste köpa solskyddskladd och lite sånt inför resan. Men det gör jag när jag kommer till Stockholm. Ska förövrigt bo hos Hugo då. Mammas kusin som jag bodde hos hösten 2005. Så det ska bli roligt att bo där igen. Synd bara att Nip/tuc inte går längre. För då hade det varit precis som förr.

Nu ska jag lägga mig. Ska vara pigg imorgon när AUF från Norge gästar Götet. Jag ska ta hand om dem under några timmar på dagen. Sen får jag se vad jag hittar på. Tar det nog lugnt och njuter av att vara ensam och ledig. Kanske köper något gott att dricka och äta och ser någon film som går på tv. Känna lite livskvalité!

My best regards!

Inga kommentarer: