söndag 11 maj 2008

Utopi, långt ifrån verklighet

Sitter nu hemma efter en dag ute med Karin. Hunnit äta på Subway, gått lite i affärer och sen har vi hunnit med att sola lite i slottskogen. Somnade liggandes där på gräset. Så skönt. Solen som värmer med förbi passerande friska vindar. Livet är allt bra härligt ibland!

Nu väntar lite disk, lite dammsugning och sen får vi se vad kvällen erbjuder. Kanske hinner man gå en promenad eller ta en tur i löpspåret.

Kan passa på att berätte lite om gårdagen. Jag och Karin gick på Stickey fingers. Mycket trevligt. Träffade Johan från spaningsplutonen. Ett kärt återseende!
Träffade även en Magnus. Han läser till personalvetare här i Göteborg. En mycket trevlig kille.

Malin och Johan B var också ute. Johan gick hem tidigt för att sova! Plikten kallade tror jag. Haha.

Bra band spelade. Alltid grymt att titta på band speciellt band med enbart tjejer. För på något sätt i musiken, som på så många andra områden i samhället, så satsas det inte lika mycket på tjejer. Därför glädjer det mig ännu mer att se ett grymt band spela som bara består av tjejer! Girlpower!

Tittar nu lite på One three hill. Helt underbart! Lucas Scott- Ett ideal!
Han är inte det enda idealet när man tittar på olika serier och Tv program. Seth Cohen från OC, Aidan från Sex in the city, Ola från idol och så många fler. Hela tiden mättas man med dessa helt underbara män. Men bara genom en ruta där en utopi som aldrig kommer i närheten av ens egna verkligeht hela tiden spelas upp. Men trotts medvetenheten om att allt bara är en utopi som aldrig kommer i närheten av en själv så kan jag inte riktigt sluta undra.
När jag skall träffa min Lucas Scott, min Seth Cohen, min Aidan och min Idol-Ola?
Vet inte om jag någon gång kommer att få ett svar. Men hoppas kan man ju alltid.


Jo, höll på att glömma. Tittade på en lägenhet idag. Blev helt kär! Så himla fin. Hoppas nu bara att det går vägen och att jag får den samt att jag får fortsätta i Göteborg nu efter sommaren! Det skulle vara guld värt!

Inga kommentarer: