måndag 5 maj 2008

Bergsjön - Ett fint ställe

Har varit i Bergsjön idag och tejpat upp information om ett seminarium som Tvärdrag arrangerar tillsammans med SSU här i Göteborg. De flesta här nere har avrått mig från att söka lägenhet där. Men jag har inte riktigt samma uppfattning längre. Det var ett levande ställe. Barn som var ute i lekplatserna och på gårdarna. Små livsbutiker lite här och var och fin natur. Så jag förstår inte riktigt vad som skulle vara så dåligt där.

Håller på att planera en liten resa. Ser verkligen framemot den. Ska bara kolla vad jag behöver med mig. Lite solskyddsfaktor kanske? Men det behöver man här i Göteborg också. Satt ute en stund under helgen och fick massa färg. Som vanligt för mig, först röd och sedan brun. Hoppas nu bara att alla kan följa med och att den blir av. För det skulle vara så himla roligt och väl behövligt!

Pratade lite med mormor igår. Hon är allt för go. Lite förvirrad, men det hör väl till. Måste hälsa på henne när jag kommer upp till sommaren.

På onsdag springer jag vårruset! Ser framemot det! Ska springa ikväll också. Om jag hinner hade jag tänkt.

Ska ringa mamma idag. Prata lite strunt.

Ps. Inlägget om bilen och körningen i Göteborg- Det var bara på skämt! Det gick jättebra! Och inte en skråma på varken någon människa eller bil. Men dte är svårt att hitta i den här staden. Där det är typ enkelriktat överallt.

Inga kommentarer: