söndag 4 maj 2008

Hemma efter en bortahelg

Äntligen tillbaka i stan. Har varit ytterligare en helg ute på viskadalens folkhögskola för att den här gången ha DS helg. En mycket bra helg. Lördagsmorgonen startade med en liten löprunda tillsammans med Andreas och Johan. Sedan en god grötfrukost och sen var det dags att börja med all planering som skulle hinnas med under helgen. Många kloka saker har blivit sagda opch beslutade. En väldigt bra och händelserik verksamhetsplanering har tagits. Så nu kommer det krylla av verksamhet inom SSU Göteborg. Vilket ser väldigt positivt ut.

Roligast för mig under helgen var nog när jag höll lite sammarbetsövningar och team buildingsövningar med styrelsen. Det var så roligt att stå på sidan av och se hur de tog sig igenom alla dessa problem som de utsattes för. Fick mig några riktigt goda skratt där i tystnaden med mig själv. Funderar på att skriva ner det jag kommer ihåg så att man någon gång kan lyfta det i DS om de skulle vara i behov av det. För jag såg en hel del som kanske bör pratas om i gruppen. Kvällen för övrigt var trevlig. Fick lite mer chans att lära känna personerna lite bättre. Dock är jag fortfarande fundersam över hur jag påverkar Johan. För alltid när vi umgås sent på kvällarna så somnar han. Jag vet inte vad det är, men jag måste ta reda på det. För det är ingen annan som brukar sova när man umgås med dem.

Jag hoppas verkligen att jag får komma tillbaka hit i höst. Trivs så himla bra här nere. Inte bara med Göteborg utan även med de människor som jag umgås med. Vilket spelar en stor roll i mitt liv iaf. Hittade även en lägenhet som såg bra ut. Och den passade mig perfekt. Så imorgon på jobbet blir det nummer ett att ringa på lägenheten för att kolla upp dte lite mer. I fall att det skulle bli aktuellt i höst.

Nu är jag så himla trött. Ska sova hade jag tänkt. Inatt hos Malin igen. Det blev så himla sent innan vi hade huinnit tillbaka till Göteborg efter att ha kört hem alla till sina lägenheter och hus. Så det är därför jag sover hos Malin. Men det är trevligt!

Får berätta mer imorgon.

Inga kommentarer: