söndag 18 maj 2008

T2 - Regementets dag

Helt slut efter helgen. Framför allt helt slut sen igår. Tog tåget kl 18.00 till Skövde för att gå ut under T2s regementets dag. Och visst var det underbart. När jag rullade in i skövde med tåget kom pirret i magen. Alla känslor som man har kvar för den staden sen man själv låg inne blommade upp. Klev av på station och kände hur fjärilarna i magen kryllade omkrig. Hela jag fick en varm känsla genom hela kroppen. Det var då jag insåg att Skövde alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta.


Lånade dusch av Emma. En gammal SSUare som jag känner sen många år tillbaka men som gått över till S-studenter. Henne har jag inte träffat på väldigt länge. Så det var verkligen på tiden.

Sen gick jag till elevbostäderna för att möta upp Aida. Ett kärt återseende! Både att träffa Aida men sen att komma dit till viadukten, gå under den och sen mötas av hedens öppna vyer, soldathemmets röda färg och bamban(matsalen)dit det var underbart att gå efter flera dygn i fält. Hela hjärtat pulserade. Nästan som att träffa någon som betyder mycket för en. Kan tänka mig att det är en liknande känsla som man får när man träffar någon som man älskar.

Vi förfestade lite med Aidas grabbar och tjejer ur NBG. Sjukt skönt gäng! Undrar varför jag hade oturen att hamna bland ett gäng idioter under min värnplikt. För stämningen igår var precis som min bilden över hur det skulle vara. Synd bara att min egna verklighet var rena rama motsatsen. Och fungerade det så jävla bra igår så kan det knappast bara vara mitt fel att det gick åt helvete i min pluton. Som man brukar säga. Det är aldrig ens fel att två tryter. Så dte är väl något många bör ta och tänka på.

Men men. Hur som helst.

Det var i alla fall himla roligt. Folk var så trevliga och jäkligt roliga. Vi hade det hur gött som helst under förfesten. Det var ett exempel på en lyckad förfest. Lite hårdrock i bakgrunden, folk som svepte burk efter burk, hemmagjord häxblandning av alla möjliga drycker och massor av kärlek! Kunde det bli bättre?


Vi gick vidare till Bogrens. Också där finns en massa minnen. Minnet av killen vars leende jag blev helt varm av, Klang, killen från K3 och mycket mer. Minnet när jag kliver in där och inser att jag är den enda tjejen på hela stället bland 50 talet grabbar, minnet av Bogrens röda torsdagar när allt kostade 20:-. Ja, att vara tillbaka där kändes lite underligt samtidigt som det var så jävla skönt! Och det kunde inte varit ett bättre gäng som jag gick dit med.

Vi dansade, gick runt och träffade gamla bekanta sen lumpentiden, vi drack lite och sen helt plötsligt hade klockan blivit två och det var dags för Bogrens att stänga. Vi gick tillbaka till elevbostäderna och sov där. (Jag tror jag fattat nu vilken lukt det var Johan skulle beskriva för mig och Malin, Hehe)

Vaknade dock på morgonen idag och mådde pyton. Jag kan inte minnas när jag mådde så himla dåligt senast. Gjorde några längre besök på toaletten. Vilket fick mig att minnas Toxic i Januari uppe i Arvidsjaur. Toaletter är bra och fina, både på ut och insidan. Men det är inte alltid trevligt att tillbringa speciellt lång tid inne på en toa.

Hela dagen har jag känt mig sliten. Knappt orkat äta heller. Så jag ser verkligen framemot att få krypa ner i sängen nu och bara sova. Ska upp tidigt imorgon för att kampanja. Och då vill jag inte vara ett vrak som jag känt mig som idag.

Tänkte sluta för idag med att blogga. Men jag bloggar mer om helgen imrogon.




Varför dricker man när man ändå vet att man har stora möjligheter till att må dåligt dagen efter? Det är väl jävligt dumt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där lukten har jag aldrig känt och förstår inte vad ni pratar om, och det är jag glad över!