söndag 25 maj 2008

Jag vill något mer än leva småstadsliv!

Då var min helg hemma i Norr över. En helg som varit händelserik och därför mitt ointresse för att blogga. Eller intresset har väl funnits, men tiden är det som inte funnits till.

Fredag kom jag upp. Efter 18 timmars resande med först tåg och sen buss. Pappa hämtade upp mig på busstationen sen åkte vi och åt lunch tillsammans. Det blev efterlängtad blodpalt. Så himla gott det var! Med smör och sylt till. Sen åkte vi hem till huset. Jag åkte rätt snabbt därifrån för att börja fixa lite i min lägenhet som jag fortfarande har kvar där uppe. Ställde i ordning den nya soffan, bar upp den gamla sängen till vinden, skurade på toaletten som de gjort om när jag varit borta. Sen gick det att vara i lägenheten. Klockan gick rätt snabbt, Kicki kom förbi en snabb sväng. Det var ju ett tag sen vi sågs nu. Och mycket hade hänt.
Sen började mina förberedelser.

Efter en timme var jag klar. Redo för att med fantasins hjälp ta mig till Hawaii på fest. En färgglad bastkjol, blommor kring fötterna, en blomma i håret, papegojor till örhängen och lite färgglatt smink och sen var man klar! Redo att i drömmarna ta mig till Hawaii. Gick till Rut och Elin för att börja lite smått och sedan åkte vi vidare till Stockis. Vilket party. De flesta vara utklädda och om man hade varit riktigt full under kvällen hade man nog i några sekunder kunnat tro att man faktiskt var på Hawaii. Blomsterkransar runt halsen, färgglada shorts, flippflopp sandaler, korta kjolar och ja allt. Våra fördomar om hur Hawaii skulle vara märktes väldigt tydligt. Men det var så himla roligt! Det blev en sen kväll. Men det var värt var enda vaken minut. Synd bara att inte alla klarar av att sprida objektiv information. Utan att de istället väljer de övriga kryddorna.

Lördagen fick en seg start. Jag var helt slut. Men det var grymt skönt att sova i en säng på 120 cm. Det kan kalla för plats och utrymme. Lite mer att röra sig i än i en tältsäng. Sen var jag ute på samhället ett tag, skulle se om det var sig likt. Det enda som var annorlunda är att de håller på att bygga om storgatan, inget annat.

Åt lunch med Johan och Johnny. Kul att träffa dem igen. Sen hjälpte de mig lite i lägenheten. Tack för det!

Cyklade för första gången i år. Vilken känsla. Det är nog frihet för mig. När man känner vinden i håret och man rullar ner för en backe i väldig fart, då vet man att man lever och njuter av livet. Cyklade hem till mamma och pappa. Bakade två annanaspajer. En som mamma och pappa fick och en som vi skulle ha under ESC på kvällen.

Kvällen var vi hemma hos mig. vi var flera som såg finalen tillsammans. Vilken spänning. Lite, eller väldigt tragiskt att Sverige inte kom på bättre placering än så. För Hero-låten var mycket bättre än många andra bidrag. Så det är lite av en skandal. Inte från Charlottes håll, utan från folket i Europa! Ibland förstår jag inte alls hur de tänker när de röstar. Dock känner jag mig nöjd över Ryssland som vann. Deras bidrag var helt ok. Och jag tror att den låten växer ju mer man lyssnar på den. Min hemliga favorit var nog Danmarks bidrag. Det var en skön sång och han som sjöng den var verkligen helt underbart söt!

Efter finalen väntades de utgång en kväll till. Den här gången på toxic. En helt ok kväll ute. Fick rycka in och ta hand om min lite överförfriskade kusin. Annars var det inget speciellt som hände den kvällen.

Söndagen har varit stressig. Folk har velat ses, fika och äta tillsammans. Jag har varit tvungen att packa och diska. Så det var med nöd och näppe som jag kom fram till tåget i rätt tid.

Nu sitter jag på tåget. I restaurangvagnen och skriver. Ska snart gå till min plats och se om jag kan sova lite i natt. Skulle sitta skönt med lite sömn.

Längtar tillbaka till Göteborg. Känner att det är mer Ida än vad Arvidsjaur är. Just nu i alla fall. Det händer ständigt nya saker i GBG. Inte som i Arvidsjaur. Där känns det som att tiden stått stilla de senaste 5 åren. Det enda som hänt är att fler yngre har blivit gamla nog för att komma in på krogen.

Jag får säga som skönheten i skönheten och odjuret.
- Jag vill något mer än leva småstadsliv!

So Göteborg, here I come!

Inga kommentarer: