tisdag 10 juni 2008

fotboll en lagsport?

Sverige slog Grekland! 2-0 Helt underbart! Zlatan är enligt mig lite väl överskattad. Men idag kan jag inte hjälpa att jag älskar hans spel! Dock tycker jag inte att allt ska handla om just Zlatans mål. För han var inte den enda som gjorde så att Sverige vann.

Fotboll är en lagsport och han hade aldrig gjort målet om inte Henke och de andra hade varit med. Egentligen när man tittar tillbaka på matchen så är det ju Henke som var den bästa i Sverige. Det var ju Henkes förtjänst att Zlatan kunde göra mål, det var Henkes förtjänst att Hansson kunde göra mål. Men ändå sitter alla experter och pratar om Zlatan, Zlatan och åter Zlatan. Hela deras Zlatan hyllning tar bort hela poängen med att fotboll är en lagsport. Hade jag spelat i Sveriges landslag så hade jag varit förbannad!

Inga kommentarer: