torsdag 19 februari 2009

Stoppa Matchen!

Igår togs beslutet i Malmös fritidsnämnd. Tennismatchen som spelas i Sverige den 6:e Mars skulle kunna dra en massa åskådare. Men efter fritidsnämndens beslut så kommer matchen spelas för tomma läktare. Ett klokt beslut. Jag vill inte att Sverige låter israel spela här bara för att det handlar om idrott och att idrott skall bygga bryggor. Det här är så mycket större. Det Israel gjorde mot Gaza är en orsak stor nog att egentligen inte tillåta dem spela alls. Det finns inga ursäkter för de hemskheter som de utsatte, och fortfarande utsätter, så många oskyldiga människor för. Jag tänkter främst på alla barnen som förlorat livet utan att själva kunna vara med och påverka sin situation. Alla de människor som nyss skaffat sig ett hem som de byggt upp från grunden, de nyförälskade som precis hade startat ett liv tillsammans, de barn som föds in i en värld där våld och krig är en vardag och friheten är bara en dröm.

Jag vill inte säga att Hamas är oskyldiga. Men jag lämnar den diskussionen. Ingen av sidorna har handlat 100% rätt. Men det är Israel som ska spela matchen. Det är Israel som dödat flest oskyldiga, det är Israel som i mina ögon begått de värsta brotten.

Ingen jävel skålar i skumpa i Sverige när så många människor precis förlorat allt de har. Speciellt inte när det gäller en jävla tennismatch!

Stoppa Matchen! Eller se till att den verkligen blir fri från publik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med dig! Dessutom är det Israel som faktiskt begått ett antal brott mot folkrätten, alla bosättningar på västbanken är ilegala och inget annat än ett utstuderat sätt att isolera och dela västbanken! (blir så arg bara jag tänker på det att jag skulle kunna ordbajsa hur mycket som helst, men skall försöka låta bli!)


Kul att springa på din blogg! Hoppas du trivs på framsidan av Sverige! Det är här man skall bo!;)

//Johanna