tisdag 10 februari 2009

Utmaning från Stina!

Jag har blivit utmanad.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Ida, Lill-Ida och Eliasson

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag tar mig an utmaningar hela tiden

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag kanske inte alltid är fullt så organiserad som jag önskar att jag vore.

4. Detta är jag rädd för:
Att dö olycklig och känslan av att man inte hunnit med det man vill.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Roligt, tid för mig själv och känslan av att dagen gett något

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Inget! Det handlar bara om att vilja, dock är det svårt att läsa andras tankar, frysa tiden och alltid få allt att gå som man vill

7. Detta tycker jag om att göra:
Utmana mig själv, utvecklas, resa och upptäcka världen samt vara med mina vänner och min familj

8. Detta vill jag göra just nu:
Få lite kärlek och ömhet eller resa iväg och upptäcka nya sidor hos mig själv och världen

9. Bästa känslan:
Pirret i magen av kärlek och en ny upplevelse/utmaning

10. Värsta känslan:
Besvikels, uppgivenhet och olycklig kärlek

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Omtänksam, humoristisk, bjuder på sig själv, social, otofflig

12. Är jag kär just nu?
Nope, verkar vara omöjligt att hitta nån att bli kär i…

13. Jag vill gifta mig...
Har flera olika förslag på möjliga bröllop.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Upptäcka världen, hitta kärleken och väldigt mycket mer

15. Min käraste ägodel:
Oj, det måste vara min familj

16. Något jag vill ha i present:
En resa till något spännande resemål

17. Detta har jag på mig just nu:
urtvättade mjukisbyxor, en gammal T-shirt, en kofta och tjocksockar

18. Favoritkläder:
Just nu pösiga jeans och en T-shirt, men det brukar gå lite efter årstiderna

19. Favoritdjur:
Det måste nog vara en giraff efter mötet med en i Senegal

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Allätare, men gärna lugna med bra budskap om allt mellan himmel och jord

21. Favoritlåtar just nu:
Belief- John Mayer
Massa Winnerbäck
Secondhand Serenade- Maybe

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligast- Teater, men allt annat också
Tråkigast- Kommer inte på något

23. Stjärntecken:
Våg

24. En bok jag älskar:
Sex, som jag vill ha det! av Abby Lee

25. En film jag älskar:
Det finns så många, det beror på vilken känsla jag vill ha efteråt.
Holiday, Love actually, Shakespeare in love –Kärlek
The Phantom of the Opera, Grease, Dirty Dancing- Musikaler
Repmånad är en klassiker under humor
Diverse krigsfilmer också!

26. Tv-program jag gillar:
SATC, Navy CIS, Top Model, Debatt, Nyheterna

27. Favoritdoft:
Många, men inte den på dass efter att nån har skitit!

28. Detta äter jag gärna:
Mammas Blodpalt eller Pappas renskav

29. Dricker helst:
Vatten ,Cola eller cider

30. Favoritgodis:
Något surt och syrligt

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Indien, Sydamerika, Maldiverna, Ryssland eller USA

32. Färg på mina ögon:
Blå

33. Min längd:
158

34. Jag tror på:
Människan och vetenskapen

35. Jag spelar:
inga instrument

36. Person jag beundrar:
Nelson Mandela, Anna Lindh, Mamma

37. Så här bor jag:
I en 1,5 i Göteborg, helt för mig själv

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Ingen, jag har bytt ut dem.

39. Det här tänder mig:
Just nu är det nog rätt mycket

40. Det här gör mig avtänd:
Skitiga naglar, fula skor och killar utan självkänsla!(med det får inte vara för mycket självkänsla heller)

41. Favoritfärg:
Det finns många fina färger. Vitt, rött, svart och Kornblått

42. Favoritcitat:
I want passion, I want fireworks!

43. En hemlighet jag vet:
Om jag berättar det så är det ju ingen hemlis längre

44. Bästa present jag fått:
Alla jag fått av mamma har varit bra.

45. Senast köpta skiva:
Var så länge sedan så jag kommer inte ihåg

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Det finns en del men inget man behöver skylta med


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Det behåller jag för mig själv

48. Udda förmåga/egenskap:
Har många sånna, men det får man upptäcka själv

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Fri som en fågel

50. Vad lyssnar du på just nu?
Surret från tvn

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Jobbat, tvättat och gått en promenad.

52. Var är dina föräldrar födda?
det vet jag inte, Mamma kanske i Norsjö och pappa i Arvidsjaur?

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Ett virus program

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Jensens Böfhouse, Mamma och pappas kök

55. När badade du i en pool senast?
När jag var i Senegal

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Absolut! I flera stycken

57. Hur många barn vill du ha?
2 eller 3

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Skrikig, när man inte hör vad de sjunger

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Ja, rött (s)å klart!

60. Vad har du för TV-kanaler?
Kan bestämma det själv, så jag har en del att välja mellan

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja

62. Har du busringt någon gång?
Ja, ett flertal gånger

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, det har faktiskt aldrig hänt.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Fallskärm ja!Bungy-jump då skulle mycket övertalning finnas med i bilden

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Filippinerna

66. Har du en egen trädgård?
Nej, svårt med det i en lägenhet i Göteborg

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
South Park

68. Kan du alla orden i nationalsången?
De första två verserna iaf

69. Badkar eller duschkabin?
Badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Australia

71. Favoritpizza?
Calzone, vesuvio eller Hawaii

72. Chips eller popcorn?
Popcorn

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Genomskinligt- Försvarets hudsalva!

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nä det har jag verkligen inte gjort

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nä inte det heller

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsinjuice

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
En massa folk från AUF i Norge, några åt lasagne, några åt pizza

78. Favoritchoklad?
Mörk choklad, eller choklad med nötter i

79. När röstade du senast?
Valet 2006

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Jag äter inte tomater, men gärna ketchup

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja, när jag tävlingscyklade i lilla postgirot open

82. Är du bra på matlagning?
Är nog sämst i världen på att laga mat

83. Klarar du att tanka själv?
JA, men ibland är det svårt att komma ihåg vad som skulle i tanken

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nä, inte det

85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja, om lumpen räknas

87. Vad var det senaste du handlade?
Kesella och frusna bär

88. Har du kräkts offentligt?
Ja

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Kärlek (om jag nu hittar den) Kanske säkrast att vilja bli miljardär

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nja, jag har börjat tveka

91. Har du ringt något betalnummer?
Många gånger som yngre ja

92. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja, absolut!

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Morfar

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Ingen aning

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Ett gammalt som jag spelade in för evigheter sen!

96. Vad har du i din väska?
Pass(man vet aldrig när det bär iväg), pengar, godis, kamera och j*vligt mycket annat

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Borstar tänderna och läser lite ur en bok

98. Vad är du tacksam för idag?
Att det fanns en ledig tvättid

99. Var hittade du den här listan?
På Stinas blogg

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Alla mina Malinar, Kenny, Pezhman

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul du antog utmaningen, ja tycker de är lite roligt me såna där listor! :) Puss på dej! /stina