fredag 8 augusti 2008

Grattis vilken chock!

Inte länge kvar nu. Packandet har kommit en bra bit på vägen. Detta med hjälp av goda vänner! Men dte är fortfarande mycket kvar. Måste hem till mamma och pappa för att rensa lite där. Har fyllt hela mitt gamla rum med saker från mina tidigare lägenheter. Så det finns en hel del att gå igenom. Gissar på att att det mesta kommer att kastas och lite kommer väl hamna på Ånyo eller röda korset.

Jobbar nu ihelgen igen! Jag tror jag har jobbat nästan alla helger som varit under sommaren. Och den här helgen skulle jag egentligen vilja vara ledig för att åka på en konferens med föreningen Norden. Den skulle vara i Haparanda och det skulle komma unga människor från Norge, Sverige, Finland och Ryssland. Vi skulel diskutera Klimat och miljöfrågor. Det skulle ha varit så intressant och roligt. Men nu ska jag lyssna på samma tjat som jag redan hört nog många gånger för att vilja spy innan jag går dit. Men jag säger då det. Stor kredd till dem som väljer att utbilda sig inom yrket och jobba med det hela sitt liv. Jag skulle aldrig ha tålamodet och jag skulle inte heller orka vara så ödmjuk hela tiden. Dock gäller väl kredden inte alla. Det av flera olika orsaker. Mer säger jag inte.

Håller på att kolla hyrbil inför flytten. Jag fattar inte att det är så himla dyrt. Men det är dyrare att skicka det med en flyttfirma. Så en bil verkar vara det enda alternativet.

Vissa människor förstår jag mig bara inte på! Vissa har det till sin fördel och vissa till sin nakdel. Men ibland tror jag att deras huvuden har fått kortsluting.

Hittade på en massa bus med Linnea, Rut och Elin idag! Så himla roligt! Vilken chock! Skulle göra allt för att se reaktionen.! Tur att man flyttar snart, så slipper man kanske undan lite iaf.

Ska passa på att gratta Elin också! Hon har tagit sig in på sköterske! Grattis! Lycka till! Så hon flyttar också nu. Vilket innebär inga mer fester hos Elin och Rut. Eller inget mer häng ska jag säga, för vi hänger nog mer än vad vi festar. Det kommer kännas konstig de få gånger man nu kommer åka hem. Men hon flyttar ju inte jättelångt bort.

Nu väntar jag bara på besked av en speciell. Vill veta hur det gått! Nyfiken!

Inga kommentarer: