lördag 16 augusti 2008

Kommer köra fel

Igår gjorde jag min sista natt på äldreboendet! En sten har lättat från mitt hjärta. Nu är det bara en vecka kvar innan lasset till Göteborg åker, lämnar lilla Arvidsjaur. Det känns oerhört skönt måste jag säga. Jag har saknat Göteborg under sommaren. Och det kommer nog inte ta lång tid innan GBG känns som hemma för mig.

Jag måste packa i veckan! Jag måste verkligen packa i veckan! Har hela förrådet kvar samt alla saker hemma hos mamma och pappa. Jag kommer inte hinna.

Funderar på vilken väg jag ska välja ner till GBG. Kan välja E4an längst kusten och vika in vid Gävle, Eller välja inlandsvägen och köra direkt på. Känner mer folk som jag kan passa på att stanna till hos om jag väljer E4an, plus att man kan köra lite snabbare där. Men nog hade det varit skönt att åka på en och samma väg hela tiden.

Hmm.. Jävlar vad jag kommer köra fel! Men då får man gilla läget helt enkelt1

Första lediga lördagen på jag vet inte hur länge. Ska nog träffa J och M. För jag vet inte när jag träffade någon av dem senast. Men först skulle mat sitta bra!

Idag bokade jag resan! Nu äntligen bär det iväg! Läntar och ser med spänning på äventyret. 25 dagar räknade jag med att vara borta! Så länge har jag aldrig någonsin varit på resande fot utanför Sveriges gränser. Jag missar ju julen hemma med familj och släkt. Nyåret med mina kompisar. Men det får man ta igen ett annat år.

Afrika! Here I come!

Inga kommentarer: