måndag 25 augusti 2008

Något jag saknar...

Då var man framme. Efter en natts bilresa på ca 16 timmar kom vi tillslut fram till Göteborg. Jag har nu lämnat Arvidsjaur för att uppleva nya äventyr i den lite större, lite bättre staden.

Resan gick väldigt bra. Men hela dagen idag har man ju varit helt körd. Nu ikväll somnade jag på sängen framför datorn samtidigt som jag skulle skriva ett meddelande till en annan.

IKEA Besöket blev inte som jag önskat Men jag måste känna in mig lite i lägenheten här nere innan jag kan bestämma mig för hur jag vill ha det och vilken färg jag vill ha det. Köket är iaf redan bestämt. Så där behövs det inte fixas något mer. Tror jag.

Har spenderat massa pengar idag på saker som jag behöver. Men trots det får jag lite dåligt samvete. Fatta vilket värld man lever i egentligen där folk hela tiden över konsumerar. För om man tänker efter riktigt noga så behöver man säkert inte ens hälften av allt man har. Men ändå vill man bara ha mer och mer och mer. Och det ska för det mesta vara nytt också. Inte konstigt att världen håller på att gå under! Jävla Kapitalism!

Ska imorgon kolla förrådet. Se vad jag kan stoppa upp dit. Inser det nu när jag är här att jag tagit alldeles för mycket saker med mig hit ner. Mer än vad jag behöver. Också en typisk Ida grej att göra.

Är himla trött nu och känner att jag är på lite dåligt humör. Varför- Måste vara för lite sömn.


Hela sommaren har jag längtat att komma tillbaka hit ner. Men just idag känns det mest bara tungt och jobbigt. Jag vet inte varför. Men med tiden blir det väl bättre.

För jag har ett toppenjobb, jag har en jättebra lägenhet i fint läge, jag har tagit mig iväg men ändå är det något jag saknar...

1 kommentar:

Anonym sa...

det man saknar är att familjen är så långt bort