onsdag 27 augusti 2008

I renoveringstagen!

Nu har jag slitit i säkert 5 timmar bara för att få bort en liten jädrans bård från köksväggen. Aldrig hade jag trott att det skulle vara så mycket jobb för en sån liten sak! Men nu vet jag. Jag har haft mina fingrar fastklistrade i tapetklister, skurit mig flera gånger på spackelspaden som jag använt för att få lös bården. Hela pekfingret ser ut som en skärbräda. Och sved gjorde det också!

Men nu är det klart! Allt i köket är spacklat och färdigt. Så imorgon kan jag måla första lagret med grundfärg! Gör jag det på morgonen har jag kanske tur så att det hinner torka, då hinner jag måla lager nummer 2 under kvällen.

Sen ska jag måla den slutliga färgen. Så köket bör vara klart innan helgen. Hoppas jag iaf! Jag hinner kanske börja med hallen också. Men där behöver jag bara grunda en gång för där är det redan vitt. Måste på IKEA och köpa en byrå och en soffa och några små saker till. Sen börjar jag ha allt som behövs.

Ska få hjälp av M i helgen. vi ska skruva ihop köksbordet och stolarna. Det kommer bli så fint!

Sen är ni välkomna att hälsa på!

Insett att det är rätt bra att renovera i BH och shorts. Inget som tar emot och inget som hamnar emellan. Man har full koll på allt! Dock är det inte så bra när man inte skaffat gardiner än och det är fri insyn från huset på andra sidan. Men det får man bjuda på.

Fikade med Lundgren idag. Han drar till kosovo i maj. Han är helt underbar! En av få i plutonen med hjärtat på rätt ställe. Han får mig alltid att le!
Den dag han blir färdig sjuksköterska så får hans patienter skratta sig lyckliga!

Nä nu måste jag nog sova. Så jag orkar upp och måla imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ja känner igen mej angående att klösa tapeter :P det är inte det roligaste! men du är duktig :)