torsdag 28 augusti 2008

renovering forts...

Då var köket grundat och klart. Ska skynda mig från datorn ett tag så att jag kanske med lite tur hinner göra ett varv till med färg i köket. Sen sova och sen upp för att fortsätta. Lovely!

Imorgon blir det att tejpa och måla hallen. Den är redan grundad. Så där kan jag börja med färgen direkt. Skönt! Då bör den bli klar imorgon också. Sen är det bara det stora rummet kvar. Den parveln som bodde här innan har målat 1.5 vägg mörkbrun. Så där krävs det rätt mycket jobb för att få det ljust och fint! Men har jag fixat det andra så bör jag ju fixa det här också!

Dock är det som sagt väldigt tråkigt att göra allt det här själv. Det hade underlättat om man bara hade haft någon här att prata med. För jag har för dålig disciplin för att ta mig själv i kragen och bara göra det. Jag drar gärna ut på målandet. Men ikväll hoppas jag att det blir gjort. Så att det mesta är klart innan nästa vecka!

Kanske hinner jag göra badrummet också. Där ska jag bara sätta fast lite kakeldekor. Så det kan jag göra i natt när det är för mörkt i resten av lägenheten.

Men det kommer bli bra! Bara orolig hur jag ska göra för att inte färgen ska bli flammig. Men jag får väl lära mig av mina misstag...

Inga kommentarer: