onsdag 13 augusti 2008

Vilken dag..

Vaknade igår av ett högt knäckande ljud. Sen ligger jag där i sängen helt orörlig. Det flimmrar framför ögonen och det är bara ett sus i öronen. Tar mig efter en tids kämpande upp på benen. Hela lägenheten snurrar. Tar mig till toan och sätter mig ner. Sen är det svart! Vaknar till igen av att jag ligger på golvet på toaletten. Hela nacken och högra sidan av ryggen gör ont. Tar mig tillbaka till sängen och lägger mig. Det gjorde fortfarande jätteont.
Skulle sen försöka ta mig upp igen. Fortfarande med flimmer framför ögonen och sus i öronen. Det blir svart igen. Vaknar av att jag ligger på golvet vid sängen. detta inom max 15 minuter. Ringer hem till mamma. Inser att jag inte har en extranyckel hos henne och min dörr är låst. Så jag måste ta mig upp igen för att kunna låsa upp dörren. Tar mig upp allt snurrar. Lyckas få på mig kläder och tar mig ut. Min bror kommer och hämtar mig för att köra mig till mamma och pappa. Kan knapt sätta mig i bilen och än mindre stänga dörren efter mig.

Hemma får jag en värmd vetekudde över axlarna. Skönt! Men det tog hela dagen innan det började kännas lite bättre.

När jag skulle lägga mig för kvällen sen kändes det rätt ok. Men jag vaknade flera gånger under natten. Första gången gjorde det riktigt ont. Värmde vetekudden igen sov med den och det blev lite bättre. Men varje gång jag vaknat fick jag värma den för att lyckas somna om igen. Fy bubblan! Inte nog med det, Jag ska jobba i natt så jag får se hur det går. Tar med mig vetekudden så kanske det funkar.

Trodde aldrig att det skulle vara så jävligt att få nackspärr, men tydligen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy va obehagligt :( Hoppas de blir bättre snart :) //Stina