onsdag 17 oktober 2007

"Det handlar om solidaritet..."

Ännu en halv natt har passerat. Och jag sitter fortfarande vaken.
Så många tankar och funderingar som åker fram och tillbaka genom huvudet.
Så svårt att sova.

Är det verkligen värt att bo kvar här i Arvidsjaur.
Det som har hänt var inte direkt något som jag hade väntat mig och planerat.
Känner att jag inte längre får ut något av att vara här.

En tanke som har slagit mig är att jag aldrig har haft en riktig vän här i Arvidsjuar.
Folket här sviker en bara om och om igen.
Det finns ingen här som man verkligen kan lita på.
Människorna här vänder kappan efter vinden hela tiden.
Ingen vågar stå med fötterna på jorden och
säga ifrån när de tycker att något är fel.

Precis som jag ibland kan känna för regeringarna som styrt och styr, både blåa och röda.
Runt om i världen händer det ständigt saker som förtrycker och skadar människor.
Saker som kränker och inte alls tar hänsyn till de mänskligarättigheterna.

Och vi blundar bara. Låtsas som om ingenting händer. Vilker inte gör oss till bättre människor än mina så kallade "vänner" här i Arvidsjaur.

Och jag blir så förbannad!

Är det verkligen så svårt att säga att man inte har tid att ses just den dagen?
eller
Är det verkligen så svårt att säga att att det är fel att skjuta ett barn på Västbanken bara för att det leker med en leksakspistol?

Folk måste fan ta sig i kragen lite! Bryta sig loss från normen och inlärda mönster.
Folk måste fan i mig skaffa mer vett!

"Det handlar om solidaritet och omtanke om varandra!"
Precis som Olof Palme en gång sa!

Petra hade lite jobb på gång. På flera olika håll. Och det lät verkligen lockande.
Jobb på Gotland, kanske i Dalarna eller på något annant ställe.
Sjukt skönt skulle det vara att komma bort iaf!

Ska försöka sova nu

God natt!

Inga kommentarer: