söndag 28 oktober 2007

Toppen!, En strålande dag!, Sååå roligt!

Framme i Stockholm nu. Är hos Petra. Vi har druckit te och pratat en hel del. Nu sitter hon och jobbar så jag sysselsätter mig med det här ett tag tänkte jag.

Dagen idag har varit rätt rolig. Hjälpt till att göra mackor till alla ssuare. Det var kaos, men det gick bra och alla fick sina mackor. Sen när de flesta hade börjat droppa av så spelade jag och Jonathan spel med våra norska vänner, Sarah och Hermud, från AUF. Spelet MED ANDRA ORD. Så himla kul det var. Riktigt sjuka förklaringar och beskrivningar av ord.

Jonathans förklaring av Madagaskar och ett hålfotsinlägg ägde!
Och norskans Sarahs förklaringar av de mesta var sjukt roliga att lyssna på.

Sen när vi skulle stänga expen och ta oss till stationen så hittade jag inte mig jacka. Det visade sig att den var kvar inne på CCC. Men det var ett problem. De hade låst igen det och det fanns ingen där. Vi prövade att ringa på flera nummer men inget svar. Sen ringde vi Securitas men de hade inte nycklar. Så det började se rätt mörkt ut för min del. Min nyckel till lägenheten fanns i jackan och om den inte hade gjort det så hade det inte varit hela världen.
(Så nu förstår jag varför jag bör ge mamma min extranyckel. Vilket hon ska få nu när jag kommer hem!)

Sen skulle jag försöka ta mig upp på taket för att se om dte fanns några gäster på hotellet och då stötte jag på några som bor i hyreshuset brevid CCC. Jag frågade dem om de kände någon som jobbade där och vilken tur jag hade. En man kände en annan man, Ulf, i huset och han i sin tur kände VDn för CCC. Så jag fick följa med dit och de ringde VDn. Han kom senare och öppnade. Så nu har jag min jacka. Vilken tur man har ibland!

Men man kände sig som en ny medlem som åker på sin första stora aktivitet. Man har så roligt att man glömmer tänka lite. Men vi hade iaf jätteroligt jag, Sara och Jonathan.

Åkte sen till stationen och satt mig på tåget och nu är jag här i Stockholm som sagt.

Funderar på att lägga ut de tal som jag skrivit under helgen. Mitt tal och sen ett tal som jag skrev till Kenny. För de blev faktiskt helt ok.

Kenny har gjort ett bra jobb under helgen! Mycket att hålla koll på och massor av stress. Men det fungerade bra! Så Kenny- BRA jobbat!

Det var så kul att träffa SSUare från olika ställen. Och det var så roligt att träffa Percy från Filippinerna! Lovade Percy att han skulle få äta älgkött när de kommer till norrbotten i mars. Sen skulle de från AKBYAN YOUTH få åka skoter med mig. HAHA.

Imorgon kommer Mari in till stockholm och sen blir det färja till Åland! Ska bli så himla roligt!
Ska träffa Wester imorrn också. Va kul!

Ska prata mer med Petra nu!

Hejsvejs!

Inga kommentarer: