måndag 22 oktober 2007

Skål!

Jag har funderat lite efter att ha läst både Kennys och Kalles bloggar.
De pratar om vad borgarna gör och om hur lite borgarna bryr sig om ungdomar och dess fritid.
Jag förstår precis vad de pratar om. Men samtidigt är det lite svårt.
För här hemma gick det så himla bra för oss sossar i valet. Sossarna fick 60% av rösterna och vi har egen majoritet. Hos oss har vi inte problem med borgarna, iaf inte på kommunnivå.

Fick höra från en sosse som sitter i Barn- och ungdomsnämnden att borgarna sitter och sover under sammanträderna. Det var roligt att höra samtidigt som det skrämmer mig. Det är den nämnd där man pratar om deras skolgång och framtid. Och att då få höra att folk sitter och sover skrämmer mig. Varför sitter dom då där på dessa positioner när de skiter fullständigt i barn/undomar och deras framtid. De vill inte vara med och göra dessa unga människors drömmar möjliga.

Det gör mig riktigt förbannad!

Politik är inget man ska skämta om, det är inget man ska ta för givet.
Det krävs en hel del för att klara av att sitta i en nämnd i sin kommun. Det krävs mycket för att klara av att sitta på en av stolarna i riksdagen. Men den informationen verkar ha undgått en hel del människor.

Därför vill jag nu bara höja ett glas och säga skål för alla dessa sossepolitiker som tar sig tiden, som har viljan och orken att fortsätta förbättra världen från borgarnas sjuka politik!

SKÅL!

Inga kommentarer: